تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
plusresetminus
حزب الله: با وجود درخواست هایی که در رابطه با اعمال دورکاری برای کارکنان در شرایط موجود کرونا مطرح است، همچنان دولت بر بخش نامه قبلی خود در رابطه با شرایط مشروط تاکید دارد و در این رابطه منعی قائل نیست.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۷۷۳
دورکاری جدید در کار نیست
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،از مدتی قبل با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا و موجهای جدید آن چندین بار از سوی ستاد مبارزه با کرونا موضوع دورکاری کارکنان و کاهش رفت و آمد آنها مطرح شده است و به طور ویژه ستاد کرونای تهران این درخواست را داشته تا با کاهش رفت وآمد تا حدودی به بهبود وضعیت موجود کمک کند.
این در حالی است که اخیرا ربیعی سخنگوی دولت هم در اظهاراتش به اعمال دورکاری اشاره داشته اما بیانگر این که رسما دورکاری و وضعیت جدیدی ابلاغ شده باشد نیست، بلکه وی به همان بخشنامه خرداد امسال در رابطه با حضور کارکنان و مشروط بودن دورکاری اشاره داشته است.
این درحالی است که از اسفند سال جاری با شیوع ویروس کرونا و الزام کاهش تردد و تجمع ستاد مقابله با کرونا تصمیم به کاهش حضور کارکنان گرفت که بر این اساس در ابتدا ساعت کاری به ۸ تا ۱۳ تغییر کرد.
با این حال از خرداد تاکنون بخشنامه جدید یا ابلاغیه رسمی از سوی دولت برای دور کاری و کاهش حضور کارکنان مطرح نبوده و هر بار نیز مسئولان دولتی به همین بخشنامه که درآن شرایط دور کاری بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۹ اشاره دارد تاکید کرده است که طبق آن کارکنان می توانند در صورتی که زیر ساخت های دورکاری برای ارائه خدمات فراهم باشد دور کار باشند و در محل کار خود بنابر تشخیص مدیران مربوطه حضور نداشته باشند و این هم به صورت اولویت برای مادران دارای کودک یا خانم های باردار و همچنین افراد دارای بیماریهای زمینه ای قرار گرفته است و از این نظر منعی ندارد.
با این وجود آخرین موضع سازمان اداری و استخدامی نیز به همین موضوع برگشته و تاکید دارد که درمرحله اول باید دستگاه های اجرایی تمامی پروتکل ها را رعایت کرده و در راستای توسعه ارائه خدمات به صورت الکترونیک حرکت کند که کمترین حضور مراجعه کنندگان در سازمان ها و دستگاه ها را با خود به همراه داشته باشد ولی در صورت وجود زیر ساخت می توانند بنابر تشخیص خود کارکنان را دور کار کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین