تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
plusresetminus
حزب الله:دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری لبنان در آستانه آغاز مذاکرات ترسیم مرزی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در صدد امضای معاهده‌ای که به‌معنای عادی‌سازی روابط یا به‌رسمیت شناختن اسرائیل باشد نیستیم.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۷۴۲
میشل عون: به‌دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل نیستیم
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: روزهای اخیر صحبت‌های زیادی مطرح شده بود مبنی بر اینکه «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان ماده 52 قانون اساسی را با انتخاب ترکیب موردنظر برای مذاکرات فنی در زمینه ترسیم مرزهای جنوبی با رژیم صهیونیستی نقض کرده است اما منتقدین فراموش کرده‌اند که ماده 52 قانون اساسی مربوط به معاهده‌های بین‌المللی است؛ درحالی که ما در صدد رسیدن به یک توافق بین‌المللی با اسرائیل که معنی به‌رسمیت شناختن این رژیم یا عادی‌سازی روابط با آن را بدهد نیستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که امضای یک معاهده بین‌المللی بدون موافقت شورای وزیران و پارلمان امکان‌پذیر نیست و این چیزی است که در قانون اساسی قید شده است.
میشل عون روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که با حضور زینة عکر وزیر دفاع، جوزف عون رییس ستاد ارتش و اعضای تیم گفتگوکننده ترسیم خطوط مرزی شامل: بسام یاسین، سرهنگ مازن بصبوس، وسام شباط و نجیب مسیحی، برگزار شد، گفت: این مذاکرات، فنی و محدود به ترسیم مرزهای دریایی است و بررسی تنها باید منحصر به این موضوع باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نشست‌ها با نظارت و میزبانی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود و حضور طرف آمریکایی در آنها به‌عنوان میانجیِ تسهیل‌کننده مذاکرات است.
میشل عون به اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورش توصیه کرد از حقوق لبنان به‌طور کامل دفاع کنند.
سرهنگ بسام یاسین ریاست این تیم را به‌عهده دارد و مازن بصبوص سرهنگ نیروی دریایی، وسام شبا رئیس بخش نفت وزارت انرژی و نجیب مسیحی کارشناس حقوقی از اعضای این تیم هستند.
موضوع ترسیم خطوط مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی مطرح بوده است. اسرائیل از سال 1948 به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته است و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره مقابل این رژیم ایستاده است. در سال 2000 نیز ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده‌خواهی‌های اسرائیل و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین