کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه اینترنتی عادل فردوسی‌پور چرا مجوز نگرفت؟

twitter

مهر , 22 مهر 1399 ساعت 16:00

حزب الله:«ساترا» درباره مجوز نگرفتن برنامه اینترنتی عادل فردوسی‌پور توضیح داد که به دلیل عدم دریافت مکتوب استعلام از مراجع مسئول، درخواست مجوز این برنامه در شورای مربوطه مطرح نشده است.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، علی سعد مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر «ساترا» در یک رشته توئیت نسبت به چرایی مجوز نگرفتن برنامه عادل فردوسی‌پور توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این رشته توئیت نوشت:

درباره خبری که روز گذشته یک رسانه خبری منتشر کرده بود چند نکته را برای ایجاد شفافیت عرض می‌کنم:

۱. رویکرد ساترا حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر ایرانی و محتوای بومی بر روی آنهاست. تعداد ۱۵۰ مجوز صادره در ۲ سال اخیر موجب شده طیف متنوعی از رسانه‌ها به طور قانونی مشغول به فعالیت باشند.

۲. در اولین جلسه «شورای موافقت کلی انتشار» که ۹ مهر برگزار شد، به هر سه درخواست برنامه‌های ارائه شده از سوی رسانه‌های صوت و تصویر، پروانه انتشار اعطا شد. مجوز به برنامه‌های «همرفیق»، «واسخندیش» و «دیرین دیرین» که پیش‌بینی می‌شود اقبال مخاطبان را به خود جلب کنند، در این جلسه تصمیم گیری شد.

۳. شرط طرح برنامه‌ها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است که در مورد برنامه «۹۹» که به درخواست فیلیمو و کافه بازار مطرح شده بود به دلیل عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملاً موضوع قابل طرح و بررسی توسط شورای مذکور نبود.

۴. حیطه مسئولیتی ساترا فقط تصمیمات رسانه‌ای است. لذا در صورت وجود ملاحظات استعلامی، دعاوی حقوقی و یا پرونده‌های قضایی، ساترا امکان بررسی تقاضاهای رسیده را نخواهد داشت.

۵. اصل پایه‌ای حرکت ساترا، حمایت از رسانه‌ها و محتوای داخلی در کنار شفافیت و قاعده‌مندی تصمیمات است. ساترا در حیطه مسئولیتی خود به اعلان شفاف دلایل تصمیمات متعهد است.


کد مطلب: 237688

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/237688/برنامه-اینترنتی-عادل-فردوسی-پور-چرا-مجوز-نگرفت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com