تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
plusresetminus
حزب الله:این روزها فوتبال دوستان از شرایط دو باشگاه محبوب و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس گلایه دارند، انتقاداتی که به مجلس شورای اسلامی و مشخصا فراکسیون ورزش راه یافت تا آنها راهی برای عبور از مشکلات پیدا کنند.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۶۴۷
وعده‌های فوتبالی مجلس به هواداران پرسپولیس و استقلال
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس در زمره پرطرفدارترین تیم های فوتبال کشور قرار دارد که مشکلات آنها نگرانی هایی در بین هوادرانشان ایجاد کرده است؛ برخی از کارشناسان فوتبال معتقدند استقلال در بدترین وضعیت چندین ساله خود به سر می برد و پرسپولیس همچون رغیب آبی پوشش با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند.
در همین وضعیت باشگاه فوتبال استقلال برای عبور از بحران دست به تغییرات مدیریتی زد و احمد مددی سرپرست باشگاه و محمود فکری سرمربی جدید استقلال شد اما این پایان ماجرا برای هوادارانش نبود که در چند سال گذشته اتفاقات تنش‌زا و پر از تلخی را تجربه کرده اند. در این مدت هواداران آبی‌پوشان پایتخت نتوانسته هیچ ثباتی را در هیچ یک از ارکان باشگاه ببینند و موفقیت چشمگیری به دست آورند؛ در همین شرایط چیزی به شروع فصل جدید لیگ برتر باقی نمانده و انتظار می رود دورنمایی توام با موفقیت برای آن ها ترسیم شود.
قرمز پوشان پایتخت نیز برخلاف کسب بهترین نتایج اما با بحران‌های زیادی روبه‌رو هستند که شاید یکی از مهمترین آنها ماجرای برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق این تیم است؛ بیش از ٧ ماه از صدور رای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان درباره مطالبات سرمربی سابق پرسپولیس می گذرد و همچنان مدیران این باشگاه به جای تامین منابع مالی برای پرداخت این بدهی به دادن وعده اکتفا می کنند که این باعث نگرانی هایی بین هواداران قرمزپوشان شده تا مبادا فیفا جرایم سنگین‌تری نظیر کسر امتیاز یا سقوط به یک دسته پایین‌تر برای تیمشان در نظر بگیرد.
از طرف دیگر برخلاف اینکه تیم فوتبال پرسپولیس با محرومیت یکباره عیسی آل کثیر مهاجم این تیم توانست تیم النصرعربستان را شکست دهد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، باشگاه عربستانی از باشگاه ایرانی با ادعای استفاده از بازیکن غیرقانونی به کنفدارسیون آسیا شکایت کرد و مدعی شد که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم بوده و نمی‌توانسته قرارداد بازیکنان جدیدش را به ثبت برساند؛ کنفدراسیون آسیا این شکایت را رد و تاکید کرد که این باشگاه مرتکب هیچ تخلفی نشده است. با وجود این باشگاه النصر تسلیم نشد و اعلام کرد که قصد شکایت به دادگاه حکمیت ورزش( CAS) دارد.
با این وضعیت دو باشگاه پایتخت، شرایط به سمتی رفت که فوتبال دوستان در فضای مجازی و یا از طریق تجمع مقابل پارلمان از نمایندگان مجلس درخواست ورود به این موضوع را داشته باشند، خواسته ای که البته با پاسخ مثبت مجلسی ها روبرو شد و نمایندگان وعده بررسی آن را داده اند.
در همین زمینه اسماعیل حسین زهی عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس وعده ورود این فراکسیون به مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را داد و ابراز امیدواری کرد که واگذاری این دو باشگاه هرچه سریعتر عملیاتی شود. او توضیح داد:« مالکیت اصلی این دو باشگاه با مردم است؛ درست است که آن ها از نظر اعتبار دولتی هستند ولی از نظر مارکت، متعلق به مردم هستند.»
حسین زهی این را هم گفت که «قرار بود تا پایان سال ۹۹ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شوند اما قصورهایی وجود دارد. طبق قانون تجارت ابتدا باید ثبت شرکت، اموال و دارایی صورت گیرد و بعد واگذاری انجام شود. امیدواریم این آرزوی دیرینه مردم محقق شود و این شرکت وارد بورس شود تا همه بتوانند در آن مشارکت کنند.»
وی در جمع بندی سخنان خود اظهار کرد: «این دو باشگاه بدهی‌هایی دارند و بحث‌هایی هم در مورد تبعیض بین آن ها مطرح می شود امیدواریم در آینده در جلساتی با وزیر ورزش، هیئت مدیره و مدیر عامل دو باشگاه به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.»
علی رضایی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس هم از برگزاری جلسه ای برای نحوه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سخن گفت تا در زمینه درآمدها و هزینه‌کردهای آن ها بررسی هایی صورت گیرد.
احمد نادری نماینده تهران نیز در توییتر خود وعده پیگیری مسائل باشگاه استقلال را داد، موضوعی که مجتبی رضاخواه دیگر نماینده تهران هم آن را تکرار کرد و گفت که پیگیر مطالبات هواداران استقلال از وزیر ورزش است.
احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس نیز  در توییتی بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل النصر عربستان با تبریک به هواداران این تیم برای صعود قرمزپوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد که با توجه به تجمع تعدادی از هواداران استقلال در مقابل مجلس تلفنی از وزیر ورزش موضوع را پیگیری کرده و او قول حل مشکل تیم استقلال را داده است.
دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس نیز برای حل مشکلات دو باشگاه پایتخت وارد میدان شده است و در همین زمینه جلسه مشترکی بین مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور با مهدی رسول پناه سرپرست و رئیس هیات مدیره باشگاه‌ پرسپولیس و احمد مددی سرپرست باشگاه استقلال تشکیل شد. بذرپاش در زمینه این جلسه و محورهای آن توضیح داد: «دیوان محاسبات از هیچ کمکی برای توسعه باشگاه ها در چارچوب ضوابط قانونی دریغ نمی‌کند تا در اجرای قانون، انجام بهتر امور، افزایش بهره وری و حفظ سرمایه‌های عمومی کشور، یار و یاور مدیران و سازمان‌ها باشد.»
در این نشست مشترک ضمن تاکید بر نقش نظارتی دیوان محاسبات در اجرای قانون و حفظ سرمایه‌های باشگاه‌ها، مقرر شد به دلیل تنگناهای موجود و به دنبال آن اختلال در انجام امور و در نتیجه اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی در فوتبال کمیته‌ای از معاونین و مشاوران دیوان محاسبات جهت ارائه راهکارهای قانونی حل مشکلات باشگاه‌های ورزشی به خصوص پرسپولیس و استقلال تشکیل شود.
روز گذشته نیز کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی با حضور تعدادی از اعضای فراکسیون ورزش جلسه ای برای بررسی مشکلات باشگاه استقلال برگزار کرد، نشستی که معاونان قهرمانی و پارلمانی وزیر ورزش، جمعی از پیشکسوتان و بازیکنان قدیمی باشگاه استقلال و جمعی از روسای کانون‌های هواداری نیز حضور داشتند؛ طبق توضیحات محمد مهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش مجلس دراین جلسه نشست تاکید شد که در یک ماه آینده مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شده و از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه جلوگیری شود.
احسان قاضی زاده هاشمی عضو دیگر فراکسیون ورزش نیز با دادن این نوید به هواداران استقلال که مشکلات این باشگاه حل خواهد شد، گفت:« این نشست به دنبال تجمع هفته گذشته هواداران باشگاه استقلال مقابل مجلس و مطالبه آنها از نمایندگان برای حل مشکلات این باشگاه تشکیل شد و طبق جمع‌بندی صورت گرفته وزارت ورزش تعهد داد ظرف یک ماه آینده باشگاه استقلال به ثبات مدیریتی برسد، برخی از نمایندگان و حتی کانون‌های هواداری و پیشکسوتان استقلال با انتقاد به رویکرد وزارت ورزش به باشگاه استقلال مدعی بودند که توجه و اقدامات لازم برای پیشبرد امور این باشگاه صورت نمی‌گیرد  لذا قرار شد وزارت ورزش با یک رویه‌ی درست مسیر خوبی را در پیش بگیرد و نمایندگان هم نظارت‌های لازم از باب انجام وظایف نظارتی‌شان صورت دهند.»
قاضی زاده هاشمی این توضیح را هم داد که «این جلسه از این باب جانبداری از تیم خاصی نبوده چه اینکه کمیته تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی آمادگی دارد که در صورت درخواست سایر باشگاه‌های بزرگ ورزشی به بررسی مشکلات آنها بپردازد.»
با توجه به وعده پارلمان برای حل مشکل دو باشگاه فوتبال استقلال و پرسپولیس و به کارگیری تمامی امکانات موجود از سوی مجلس برای رسیدگی به این پرونده، انتظار می رود نمایندگان مجلس با برگزاری جلساتی با وزرات ورزش و مسوولان دو باشگاه، پیشکسوتان و برزگان دو تیم راهکاری برای حل بحران در این تیم های پرطرفدار پیدا کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین