کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این سریال ۴۳ سال است پخش می‌شود!

ایسنا , 22 مهر 1399 ساعت 11:58

حزب الله:سریال «حکم دادگاه» ۴۳ سال است که به صورت زنده از رادیو سوریه پخش می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، الجزیره در گزارشی با پرداختن به این سریال رادیویی، نوشته است:
«به دلیل طولانی بودن و پخش مستمر بیش از چهار دهه، حکم دادگاه یکی از مهمترین تولیدات رادیویی سوریه از زمان تاسیس ـ یعنی سال ۱۹۴۷ ـ تا کنون است.
این سریال با موضوع پلیسی، داستان‌های خود را از میان پرونده‌های قضایی سوریه و جهان بیرون می‌کشد و آن را در قالب سریال رادیویی شنیدنی می‌کند. لحن ساده و انتخاب موضوعات از دل جامعه سبب شده تا این سریال میان اقشار مختلف جامعه شنونده داشته باشد.
سریال رادیویی «حکم دادگاه» با آگاهی بخشی درباره جرایم مختلف و زوایای پنهان ارتکاب جرم، مردم را به دوری از جرم و جنایت تشویق می‌کند.
پخش این سریال در سال ۱۹۷۷ در اداره نمایش رادیو سوریه آغاز شد. احمد عنقا کارگردانی این سریال را بر عهده داشته و بسیاری از بازیگران سوری مانند هالة حسنی، وصالح الحایک، وسلیم کلاس، ورفیق سبیعی، وفادیا خطاب، در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.
درید لحام بازیگر سوری است که پس از چهار دهه دوری از رادیو برای بازی در یکی از قسمت ‌های سریال «حکم دادگاه» در کنار دیگر بازیگران سوری مانند سلمی المصری، وفاء موصللی، ناهد حلبی، عبد الفتاح مزین، أحمد مللی و هانی شاهین، به رادیو بازمی‌گردد.
هائل منیب، نویسنده این سریال که یک وکیل نیز بوده است، در سال ۲۰۱۲ در سن حدود ۷۷ سالگی از دنیا رفت. او سال‌ها برای نوشتن قسمت‌های مختلف این سریال رادیویی که به پنج هزار قسمت می‌رسد تلاش کرد.
در سال ۲۰۰۷ تلاش شد تا این سریال رادیویی به یک سریال تلویزیونی تبدیل شود اما نسخه تصویری آن موفقیت مورد نظر سازندگان را کسب نکرد و به سبب سنگین بودن هزینه‌های تولید متوقف شد.
این سریال تا کنون جوایز زیادی را کسب کرده که از جمله آن‌ها به جایزه جشنواره قاهره می‌توان اشاره کرد.
سریال «حکم دادگاه» برای سوری‌ها خاطره انگیز بوده و ثابت کرد که یک کار هنری خوب می‌تواند سال‌ها بدون اینکه تکراری شود ادامه داشته باشد. همچنین با وجود آمدن رسانه‌های مختلف و کمرنگ شدن نقش رادیو، این سریال ۴۳ ساله نشان داد که هنوز هم می‌توان به رادیو امیدوار بود.»


کد مطلب: 237644

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/237644/این-سریال-۴۳-سال-پخش-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com