کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این کلانشهر نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است / ضدعفونی شبانه ناوگان حمل و نقل عمومی

پایگاه خبری کرج امروز , 22 مهر 1399 ساعت 10:02

حزب الله:
با توجه به مرحله سوم شیوع ویروس کرونا تمامی مراحل کارواش، گندزدایی و ضدعفونی هر شب برای همه اتوبوس های فعال شهرداری کرج انجام می گیرد و شهروندان از بابت رعایت بهداشت در این ناوگان نگرانی نداشته باشند.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،محمد یساولی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، از فعالیت حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس مشترک شهرداری و بخش خصوصی در سطح شهر خبر داد و اضافه کرد: کرج نیازمند حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است که با توجه به شرایط تحریم و محدودیت اعتبارات و حمایت های دولتی، امکان رسیدن به این رقم استاندارد، میسر نیست. 
وی، با بیان اینکه در دوره پنجم شورا تعداد ۸۱ دستگاه اتوبوس اسکانیای نو از سوی شهرداری به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است، بیان داشت: از این تعداد هم اکنون ۴۰ دستگاه فعال بوده و ۳۰ دستگاه برای طی مراحل گارانتی، تعویض روغن، تعویض لنت و نظایر آن هنوز وارد چرخه فعالیت نشده اند. 
این مسئول، با اذعان بر اینکه هم اکنون ناوگان این سازمان به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت است، تلاش روزانه سازمان را مربوط به جابجایی مسافران و فعالیت شبانه این بخش را مربوط به اجرای مراحل کارواش، گندزدایی و ضدعفونی تمامی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد که با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفاظت از امنیت و سلامت شهروندان انجام می گیرد. 
یساولی، خطوط تاکسی شهر را ۹۸ خط ذکر کرد و ادامه داد: تعداد ۱۳ هزار تاکسی در این خط ها فعالیت می کنند که متاسفانه عمر نیمی از این ناوگان بالای ۱۰ سال بوده و جزو خودروهای فرسوده محسوب می شوند. 
به گفته وی، با افزایش بی رویه قیمت خودرو، تسهیلات فعلی برای نوسازی ناوگان پاسخگو نیست. 
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر با تاکید بر اینکه دولت در همه کشورها از ناوگان حمل و نقل عمومی حمایت می کند، خواستار توجه و حمایت بیش از پیش دولت از این سیستم شد و آن را به معنای حمایت از امنیت و سلامت جامعه دانست. 
وی تاکسی داران را قشر پرزحمت و کم درآمد جامعه خواند و اضافه کرد: در تلاش هستیم با اختصاص و اعطای تسهیلاتی با بهره بسیار اندک به تاکسی داران، بخشی از این مشکل را مرتفع کنیم. 
این مسئول، حمایت و همراهی شورای شهر، شهردار و مردم را برای رساندن سازمان به ایده آل های مورد نظر را بسیار حیاتی و ضروری ارزیابی کرد.


کد مطلب: 237617

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/237617/این-کلانشهر-نیازمند-۵۰۰-دستگاه-اتوبوس-ضدعفونی-شبانه-ناوگان-حمل-نقل-عمومی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com