تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
plusresetminus
حزب الله: پوراندخت مهیمن که این روزها سریال «وضعیت سفید» با بازی وی از شبکه آی فیلم در حال پخش است، می گوید که «یک سال و نیم است که درگیر بازی در سریال «بیگانه ای با من است» به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان هستم. این سریال قرار است از ۱۵ آبان از شبکه دو پخش شود.»
۰
کد مطلب : ۲۳۷۶۰۶
گفت‌وگو با پوراندخت مهیمن؛ از «آینه» تا «وضعیت سفید»
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، مخاطبان تلویزیون نزدیک به چهار دهه است که شاهد نقش آفرینی پوراندخت مهیمن در سریال ها و تله فیلم های متعدد هستند. این بازیگر قدیمی با نقش آفرینی در سریال «آینه» به کارگردانی غلامحسین لطفی پا به عرصه بازیگری در تلویزیون گذاشت و در ادامه در مجموعه هایی همچون «باغ گیلاس»، «آخرین ستاره شب»، «فروشگاه»، «سر نخ»، «تولدی دیگر»، «پس از باران»، «نرگس»، «ماه و پلنگ» و «برادر» به ایفای نقش پرداخت.
سریال «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت ‌الله ایفاگر نقش «افتخار» عروس بزرگ خانواده است؛ عروسی که نه تنها با مادر شوهرش مهربان است که حتی به نوعی جای خالی دختران همیشه درگیرش را هم برای او پر کرده است. این بازیگر تاکید می‌ کند که از این بابت، اشتراکات فراوانی میان شخصیت افتخار و خود او وجود دارد.
مهیمن انسان هایی همچون افتخار را در جامعه کم شمار می‌ داند اما تصریح می‌ کند که چنین افرادی وجود خارجی دارند و اتفاقاً باید نقششان در آثار نمایشی پررنگ شود تا نوعی فرهنگ‌ سازی هم صورت بگیرد.
این بازیگر پیشکسوت همبازی شدن با بازیگران جوان در «وضعیت سفید» را از جمله خاطرات خوش حضور در این سریال عنوان می ‌کند و متاسف است که چرا یونس غزالی که نقش امیر (پسرش) را بازی می ‌کرد، بازیگری را به شکل جدی ادامه نداده است.
به باور مهیمن، «وضعیت سفید» سریالی است که در ارتباط گیری با مخاطبان عام و بینندگان سختگیر تلویزیون موفق بوده و توانسته همه طیف‌ ها را با خود همراه کند.
سریال «وضعیت سفید» این شب ها بر روی آنتن آی فیلم ۲ است تا مخاطبان فارسی زبان تاجیک و افغان این کانال به تماشای اثر حمید نعمت‌ الله بنشینند.
افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب، یونس غزالی، رابعه مدنی، علی سلیمانی، افسانه چهره ‌آزاد، حمیرا ریاضی و عزت الله مهرآوران از جمله دیگر بازیگران سریال حمید نعمت الله هستند.
مهیمن درباره اشتراکات بین خودش و نقش افتخار، اظهار کرد: به افتخار خیلی نزدیک بودم. آقای نعمت‌ الله آن قدر باهوش هستند که می دانند کدام بازیگر را برای چه نقشی انتخاب کنند. شباهت های زیادی میان من به عنوان بازیگر و افتخار که نقشش را ایفا می‌ کردم وجود داشت.
وی ادامه داد: افتخار شخصیت مثبت قصه بود و همیشه می خواست بین افراد خانواده گلکار صلح برقرار کند. خیلی حس خوبی به این شخصیت داشتم و خوشحال بودم که سریال را مردم می بینند و نوعی فرهنگ‌ سازی هم صورت می‌ گیرد. مخاطب سریال «وضعیت سفید»، افتخار را می ‌دید که باعث صلح است و می‌ خواهد انسان ها یکدیگر را دوست داشته باشند و باعث ناراحتی و دلخوری هم نشوند.
او در پاسخ به این پرسش که آیا کاراکتر «افتخار» را بیش از حد مثبت، شعاری و کلیشه ‌ای نمی داند؟ اظهار کرد: واقعاً چنین آدم‌ هایی در جامعه هستند و زندگی می‌ کنند. ممکن است کم و انگشت‌ شمار باشند اما وجود دارند. وقتی هستند چرا ما به تصویر نکشیم؟ این موضوع غیرواقعی و غلوشده ای نیست. واقعیت است و چه خوب که به تصویر کشیده شود. به نظرم در اندازه خودش می‌ تواند تاثیرات مثبتی در میان مردم و جامعه داشته باشد و دشمنی‌ ها و کینه‌ ها را کمرنگ کند.
مهیمن درباره تجربه بازی در کنار بازیگران جوان هم گفت: بچه های خوب و مستعدی بودند. به خوبی هم می توانستند خواسته های آقای نعمت‌الله را در جلوی دوربین برآورده و اجرا کنند. یونس غزالی را که نقش امیر (پسرم) را در وضعیت سفید بازی می ‌کرد خیلی دوست داشتم. پسر مستعدی است و نمی‌ دانم چرا بازیگری را ادامه نداد، شاید علاقه نداشت.
این بازیگر قدیمی درباره سریال «وضعیت سفید» هم یادآور شد: کار آقای نعمت‌ الله در این سریال متفاوت بود. در سایر سریال‌ها معمولاً یک بازیگر جلوی دوربین قرار گرفته و بازی می‌کند، اما آقای نعمت الله در «وضعیت سفید» زندگی واقعی را به تصویر می ‌کشید. در پس زمینه بازی یک بازیگر، رفت و آمد بود و زندگی جریان داشت. در جلوی دوربین هر کسی کار خودش را می‌ کرد و زندگی یک خانواده جنگ زده که در یک جای بزرگ زندگی می کنند به درستی و زیبایی به تصویر کشیده می شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین