کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت عجیب پای پسر کامبوجی پس از گزش پشه!

باشگاه خبرنگاران جوان , 21 مهر 1399 ساعت 10:10

حزب الله:گزش پشه موجب پنج برابرشدن حجم پای پسر کامبوجی شده است.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، یک مرد جوان اهل کامبوج که دو دهه پیش توسط پشه گزیده شده است با یک بیماری انگلی غیرقابل درمان دست و پنجه نرم می‌کند.
پای «بونگ تِت» ۲۷ ساله پس از گزش توسط پشه اکنون ۵ برابر حد نرمال درآمده است. او که اهل استان «کامپونگ چهنانگ» کامبوج است مجبور است حین راه رفتن این پای حجیمش را همراه خود روی زمین بکشد.

بونگ زمانی آرزو داشت یک فوتبالیست شود، اما پس از این اتفاق که در سن ۶ سالگی اش رخ داد هرگز پایش به توپ نخورده است. بنا به گفته بونگ تومور ایجادشده در پایش از یک زخم کوچک پس از گزش پشه ایجاد شد. والدین این جوان در ابتدا تصور می‌کردند که زخم پای پسرشان بر اثر خراشیدگی هنگام بازی کردن ایجاد شده است و به همین دلیل از مراجعه به پزشک خودداری کردند. اما کم کم و با گذشت زمان در اطراف زخم توده‌ای بزرگ ایجاد شد تا جایی که در سن ۱۲ سالگی تمام پای او را در بر گرفت.
وضعیت عجیب پای پسر کامبوجی پس از گزش پشه!
والدین بونگ که در یک کارخانه محلی کار می‌کنند قادر به تامین هزینه‌های درمان این جوان نشدند و با گذشت زمان وضعیت پای او وخیم‌تر شده است. با این حال انتشار تصاویری از بونگ در شبکه‌های اجتماعی موجب شد تا برخی افراد نیکوکار و از جمله یک تاجر محلی با پرداخت ۱۹۰۰ یورو به خانواده این جوان هزینه‌های درمان او را تامین کنند و بونگ توانست برای اولین بار به بیمارستان مراجعه کند.
وضعیت عجیب پای پسر کامبوجی پس از گزش پشه!وضعیت عجیب پای پسر کامبوجی پس از گزش پشه!
پزشکان پس از انجام آزمایش خون دریافتند که این جوان مبتلا به «فیلاریازیس لنفاوی» که یک بیماری عفونی ناشی از انگل است مبتلا شده است. متاسفانه هنوز برای این بیماری دارو یا واکسنی کشف نشده است.
ابتلا بونگ به این بیماری موجب دلسردی او نشده و این جوان از تمام افرادی که به وی کمک مالی کرده اند سپاسگزار است.
وضعیت عجیب پای پسر کامبوجی پس از گزش پشه!
 


کد مطلب: 237527

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/237527/وضعیت-عجیب-پای-پسر-کامبوجی-گزش-پشه

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com