کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا حال درختان چنار بلوار ماهان خوب نیست؟

پایگاه خبری کرج امروز , 21 مهر 1399 ساعت 9:55

حزب الله:
با جدولگذاری در قسمت راست و چپ چنارهای کهنسال بلوار ماهان شرقی، ریشه آنها قطع شده و امکان تغذیه مناسب آنها وجود ندارد.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،پیمان بضاعتی پور با اشاره به علت خشک شدن تعدادی از چنارهای کهنسال بلوار ماهان شرقی اظهار کرد: بین هفت تا ۱۰ سال پیش در دو طرف این درختان چنار عملیات عمرانی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه عمرانی در این محدوده تعادل حیات این درختان از بین رفته، ادامه داد: با جدولگذاری در قسمت راست و چپ این چنارهای کهنسال، ریشه آنها قطع شده و با این کار عملاً ادامه حیات آنها ممکن نیست.
بضاعتی پور با اشاره به اینکه مشکلی برای آبرسانی به این درختان وجود ندارد و ریشه آنها اغلب در آب غوطه‌ور است، توضیح داد: وضعیت این درختان مثل انسانی شده که اطرافش پر از رستوران و غذاهای لذیذ است ولی به دلیل ضعف بدنی و بیماری امکان خورد و خوراک و تغذیه درست ندارد.
وی در پاسخ به اینکه امکان تغییر شرایط این درختان وجود دارد، گفت: وقتی ریشه درخت قطع شود و امکان تغذیه نداشته باشد عملاً برای زنده نگه داشتن آن کاری نمی توان کرد.
این مسئول در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به دریافت مجوز قطع و جمع آوری ۳۳ اصله درخت کبوده در داخل محوطه استانداری البرز توضیح داد: عمر مفید این درخت بیش از ۴۰ سال نیست و بعد از این مدت چون تنه آنها می‌پوسد و خطر سقوط بالا می‌رود، چاره‌ای جز قطع این درختان نداریم.
بضاعتی پور تاکید کرد: قطع درختان کبوده در محوطه استانداری البرز بنا به دستور کمیسیون ماده ۷ بوده و کاملا قانونی است.


کد مطلب: 237521

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/237521/چرا-حال-درختان-چنار-بلوار-ماهان-خوب-نیست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com