تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
plusresetminus
حزب الله:یک پژوهشگر ایرانی به همراه همکارانش در دانشگاه تولیدوی آمریکا، معتقدند استفاده از «هورمون عشق» برای درمان کرونا موثر است.
۰
کد مطلب : ۲۳۷۵۱۳
درمان کرونا با هورمون عشق
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،یک محقق ایرانی به همراه همکارانش در دانشگاه تولیدوی آمریکا در جدیدترین یافته‌های خود از امکان استفاده از «هورمون عشق» در درمان مبتلایان به کرونا خبر دادند.
بر اساس نتایج پژوهشی پزشکی که در دانشگاه «تولیدو» در ایالت «اوهایو» آمریکا به انجام رسیده، دانشمندان گفته اند هورمون «اکسی‌توسین» که از آن با نام «هورمون عشق» نیز یاد می‌شود، ممکن است بتواند در درمان کووید-۱۹ کاربرد داشته باشد.

توفان سیتوکین

 یکی از جدی‌ترین عوارض عفونت ناشی از کرونا «توفان سیتوکین» است که در آن، بدن به بافت‌های خود حمله می‌کند. طبق اعلام پژوهشگران، در حال حاضرهیچ روش درمانی برای کووید-۱۹ که به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده باشد، وجود ندارد که این بدان معناست که دارو‌های موجودی که می‌تواند بر روی واکنش ایمنی سازگار بدن کارکرده و جلوی «توفان سیتوکین» را در مراحل اولیه بیماری بگیرد، در اولویت است.
براساس یافته‌های قبلی، هورمون «اکسی‌توسین» (موسوم به هورمون عشق) که در مغز تولید می‌شود و در تولید مثل و زایمان نقش دارد، می‌تواند التهاب را کاهش دهد.

یافته های محقق ایرانی 

در این پژوهش جدید، علی امامی، پژوهشگر دانشگاه «تولیدو» واقع در ایالت اوهایوی آمریکا به همراه همکارانش، از یک پایگاه داده در «مؤسسه ملی سلامت» آمریکا برای تجزیه و تحلیل خصوصیت‌های ژن‌های تحت درمان با استفاده از دارو‌های نزدیک به «اکسی‌توسین» استفاده کردند.
یافته‌های یک محقق ایرانی در دانشگاه تولیدوی آمریکا برای استفاده از هرمون عشق در درمان کرونا+ تصویر
این محققان در این پژوهش دریافتند داروی کاربتوسین (carbetocin) که عملکردی شبیه اکسی توسین دارد، دارای خصوصیت‌های مشابه ژن‌هایی است که سبب کاهش نشانه‌های التهابی می‌شود که عامل «توفان سیتوکین» در بیماران کرونایی هستند.
داروی کاربتوسین نشان می‌دهد که این دارو ممکن است سبب فعال شدن سلول‌های ایمنی به نام سلول‌های تی (T-cells) شود که نقشی مهم در پاسخ ایمنی بدن دارند. همچنین مشخصات کاربتوسین، شبیه داروی «لوپیناویر» (lopinavir) است که او نیز داروی ضد رتروویروسی (antiretroviral) تحت مطالعه برای درمان کروناست.
 همه این عوامل نشان می‌دهد «اکسی‌توسین» ممکن است درمانی هدفمند برای «توفان سیتوکین» در بیماران مبتلا به کرونا باشد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین