تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
plusresetminus
حزب الله: سرمربی تیم ملی نوجوانان در حالی اسامی بازیکنان مدنظر خود را برای حضور در اردو اعلام کرده که نیمی از بازیکنان شاگردان مهدی مهدوی‌کیا هستند.
۰
کد مطلب : ۲۳۶۶۴۲
حضور ۱۰ بازیکن تیم مهدوی‌کیا در تیم‌ملی نوجوانان/ سرخابی‌های پایتخت محو شدند!
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، حسین عبدی، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران برای برگزاری اردویی ۹ روزه، ۲۴ بازیکن را به تیم ملی فراخوانده است که از نکات جالب توجه این فهرست، غیبت بازیکنان استقلال و پرسپولیس و حضور چشم‌گیر شاگردان مهدی مهدوی‌کیا است.
در این اردو، ۱۵ بازیکن از تهران به تیم ملی دعوت شده‌اند که ۱۱ بازیکن از شاگردان مهدوی‌کیا در آکادمی کیا هستند و ۶ بازیکن دیگر مربوط به تیم پیکان و ایرانمهر هستند و هیج نامی از سایر تیم‌های ریشه‌دار مانند پرسپولیس، استقلال و سایپا دیده نمی‌شود. همچنین دو بازیکن هم از باشگاه ایرانمهر به تیم ملی دعوت شده‌اند که شاگردان علی دوستی‌مهر، سرمربی سابق تیم‌های ملی پایه در این باشگاه هستند.
دعوت این تعداد بازیکن از تیم مهدی مهدوی‌کیا به تیم ملی در شرایطی است که این بازیکنان از نونهالی در آکادمی اسطوره فوتبال ایران پرورش یافتند و در حال حاضر به کمک تیم‌ملی آمده‌اند. تفاوت مهدی مهدوی‌کیا با سایر بازیکنان تیم ملی و هم‌رده‌هایش خود که راه مربیگری در ایران را انتخاب کردند، این است که از چندین سال قبل به مربیگری در رده‌های پایه هامبورگ مشغول است و همزمان آکادمی خود را هم در ایران افتتاح کرد و حالا ثمره کار او در تیم ملی هم دیده می‌شود.
از دیگر نکات این اردو دعوت شدن تنها یک بازیکن از فوتبال خوزستان به تیم ملی است که در گذشته تقریبا یک سوم از بازیکنان دعوت شده را تشکیل می‌دادند اما این معادله با ظهور تیم مهدوی‌کیا بهم خورده است و چند سالی است که این تیم در لیگ‌های کشوری و همینطور استانی هم مقام نخست را از آن خود می‌کند.
فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نوجوانان (زیر ۱۶ سال) به این شرح است:
تهران: آریا حسینی‌فرد، آرین عسگری، فردین بحری، سجاد خادمی، امیرحسین ثقفی، امیر حسین ریوندی، سینا قاسمی، محمد مهدی محمدی، سبحان کمالوند و یادگار رستمی (آکادمی کیا)، معین آق و عرشیا کریمی (ایرانمهر)، محمدرضا صلاحی، محمدرضا کوشکی و یاسین جعفری (پیکان)
اصفهان: محمدصادق صالحی، مسیح مرادی و سبحان مردای
گیلان: سام عباس قلی‌زاده
ماندران: محمدحسین عاشوری
خوزستان: ایمان دانش
آذربایجان‌شرقی: امیر ابراهیم‌زاده
کرمان: سجاد گل‌محمدی
فارس: علی‌اکبر رنجبر
تیم‌ملی فوتبال نوجوانان با هدایت حسین عبدی در تدارک حضور قدرتمند در مرحله نهایی قهرمانی آسیا است که فعلا تا سال ۲۰۲۱ لغو شده است. پیش از این قرار بود مسابقات ۲۶ شهریور تا ۱۲ مهر برگزار شود که به علت شیوع کرونا لغو شده است و زمان جدیدی برای برگزار آن اعلام نشده است. سومین اردوی آماده‌سازی تیم فوتبال نوجوانان از عصر روز جمعه (یازدهم مهرماه) با حضور بازیکنان در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین