تاریخ انتشارسه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
plusresetminus
از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

تام به عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شد

حزب الله:پس از بررسی‌های کارشناسانه و برگزاری جلسات تخصصی ارزیابی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت تام ایران خودرو به عنوان شرکت دانش بنیان مورد تایید قرار گرفت.
۰
کد مطلب : ۲۳۶۵۵۵
تام به عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شد
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،تام‌ ایران‌خودرو بیش از دو دهه است که در زمینه‌های مختلف دانشی در کسب و کارهای متنوع صنعتی مشغول به فعالیت است و در این سال‌ها از طریق همکاری با شرکت‌های بین‌المللی توانسته ضمن انتقال فناوری‌های نوین، به بومی‌سازی آنها بپردازد و از این رهگذر صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی نصیب صنایع کند.
به گزارش روابط عمومی شرکت تام ایران‌خودرو، به استناد کسب این تاییدیه، تام در گروه «برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم های خودکار»، موفق به دریافت عنوان دانش بنیان تولیدی نوع دو (صنعتی) شده است. محصولات و خدمات تایید شده این شرکت در این مرحله شامل خدمات طراحی، بهینه‌سازی و شبیه‌سازی خط و سلول رباتیک، نرم‌افزار تام اسکادا و سیستم جاذب رنگ اتاق خودرو است.
یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌ی انسانی خلاق، نوآور و دانشی است که با توجه به ترکیب نیروی انسانی شرکت تام و تعداد بالای جوانان تحصیل کرده، به عنوان بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه‌ی شرکت، باید مورد توجه قرار گیرد. 
همان‌گونه که نتیجه‌ی ارزیابی‌های شرکت نشان می‌دهد، شرکت تام توانسته است تا در سال‌های طولانی فعالیت خود همواره با توانمند کردن و تشویق منابع «مغز افزاری» خود زمینه‌سازی فعالیت آنان در پروژه‌های دانشی متعدد را فراهم کند و به توسعه و خلق محصولات و خدمات دانش‌بنیان در حوزه رباتیک، اسکادا و طراحی تجهیزات متنوع مورد نیاز در خطوط تولید بپردازد.
طبق آیین‌نامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از جمله حمایت‌ها و مزایای کسب این مجوز برای پروژه‌های دانش بنیان تام، شامل معافیت از پرداخت عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی، معافیت قراردادهای دانش‌بنیان از ضرایب حق بیمه قراردادها، حمایت از صادرات و توسعه بازار بین‌المللی و استفاده از تسهیلات مالی کم بهره خواهد بود.
منبع : ایکوپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین