تاریخ انتشارسه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
plusresetminus
حزب الله: مجید قناد با انتقاد از روند برنامه سازی در حوزه کودک در سال‌های اخیر گفت: ما از ۱۵ سال گذشته به این طرف حتی آهنگی برای کودکان که در یادها بماند نداشته‌ایم.
۰
کد مطلب : ۲۳۶۵۴۳
«سنجد» و «هادی و هدی» تا آمدند جان بگیرند قطع شدند
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،مجید قناد در نشست تخصصی با موضوع برنامه های کودک و نوجوان، با بیان اینکه در گذشته برنامه‌های خردسال، کودک و نوجوان هر کدام در ساعاتی جداگانه و مشخص پخش می‌شد، افزود: تهیه‌کننده‌ای بود که فقط برای خردسال برنامه می‌ساخت و تمرکزش در همان حوزه بود. ما هم زمانی در حوزه برنامه های کودک بِرندسازی داشتیم اما تا آمدند جان بگیرند، قطع شدند. مانند «سنجد» و «هادی و هدی». در ۱۵ سال اخیر ما آهنگی برای کودک که در خاطره‌ها مانده باشد نداریم. این‌ هم نوعی برندسازی بود و برایش تلاش می‌شد. یک دست صدا ندارد. خردسالان الان ما اگرچه خردسال هستند اما ذهنشان کودک است و ذهن کودکان، نوجوان است. باید روی این مسائل کار کنیم. بچه‌های الان بچه ‌های سال ۶۲ نیستند. ما باید خودمان را با آن‌ها همراه کنیم.
نشست تخصصی با موضوع کودکان و نوجوانان در آینه جام جم، ساعت ۱۰ و نیم صبح سالن جلسات اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد. در این نشست تعدادی از تهیه‌کنندگان حوزه کودک از جمله فاطمه شیرازی مقدم تهیه کننده فصل جدید برنامه «رنگین کمان» و مجید قناد مجری باسابقه کودک حضور داشتند.
قناد در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از برنامه سازانی که در گذشته در حوزه کودک برنامه می‌ساختند مانند بیژن بیرنگ و مسعود رسام یاد و عنوان کرد که باید از آن‌ها تشکر و قدردانی کرد.
او در ادامه گفت: خبرنگاران از من می پرسند که برنامه‌های کودک چطور است؟ به خودشان هم گفته ام آن‌ها باید یک هفته برنامه کودک تماشا کنند بعد ببینند من چقدر درست گفتم؟ شاید من چیزی را که خودم دوست دارم گفته‌ام.
قناد افزود: در آن زمان ها برنامه هنوز تمام نشده، ارزیابی می‌شد و ما باید توضیح می‌دادیم که چرا برنامه افت داشته است و یا اگر دیده شده چرا دیده شده است؟ اینکه حس کنیم زیره ذره‌بین هستیم خوب است. فکر می‌کنم این نظرسنجی‌ها لازم است.  
به گزارش ایسنا، فاطمه شیرازی مقدم تهیه کننده برنامه «رنگین کمان» نیز در بخشی از صحبتهایش در این جلسه عنوان کرد که شناخت مخاطب می‌تواند به برنامه سازان کمک کند تا به چیزی که می‌خواهند برسند و برنامه هم برای مخاطب جذابیت داشته باشد.
او افزود: من هر هفته ۵۰ دقیقه آنتن را در اختیار دارم سعی کرده ام فضای برنامه فضای شادی باشد. برنامه موزیکال و دارای محتوای آموزشی باشد. رنگین کمان این هفته ۳۶ قسمتش تمام شده و بعد فصل جدیدش آغاز می شود. ما در ساخت برنامه باید مناسب های مذهبی را در نظر بگیریم. زبان فارسی هم اهمیت زیادی دارد. ما سعی می‌کنیم مهارت‌های ساده را در قالب قصه به بچه‌ها آموزش دهیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین