کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایمنی فقط اطفای حریق نیست / مزاحمت های تلفنی کیفیت کار آتش نشانان را کاهش داده است

پایگاه خبری کرج امروز , 7 مهر 1399 ساعت 14:32

حزب الله:
ایمنی صرفا اطفای حریق نیست و سازمان آتش نشانی در ارتقای امنیت ساختمان های بلند، کارگاه ها، مسیر تردد شهروندان و ... وظایف گسترده ای دارد.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،علی کمالی زاده در مراسم روز آتش نشان با اشاره به اینکه این ایثارگران جان خود را برای ادامه حیات هم نوعان خود فدا می کنند، اظهار کرد: آتش نشانی یکی از مقدس ترین شغل ها است.
وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در این سازمان ادامه داد:  ۵ ایستگاه آتش نشانی در کمتر از یک سال به بهره برداری رسیده و بخشی از تجهیزات این سازمان نیز به روز رسانی شده است.
این مسئول همچنین از استخدام نیرو در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاد کرد و افزود: این مهم به منظور کمک به تقویت نیروی انسانی و توسعه امکانات سازمان محقق شده است.
شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح وظایف سازمان آتش نشانی پرداخت و گفت: ایمنی صرفا اطفای حریق نیست و سازمان آتش نشانی در ارتقای امنیت ساختمان های بلند، کارگاه ها، مسیر عبور و مرور  شهروندان و ... وظایف گسترده ای دارد.
کمالی زاده همچنین به سرعت عمل آتش نشانان در رسیدن به محل حادثه و ایمن سازی فضا اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از تماس های شهروندان با سامانه ۱۲۵ واقعی نیست  و این موضوع از کیفیت کار آتش نشانان کاسته است.
وی با بیان اینکه مزاحمت تلفنی در این حوزه نشان دهنده ضعف فرهنگ ایمنی در میان شهروندان است، افزود:  مدیریت شهری با همکاری دستگاه هایی نظیر صدا و سیما که در فرهنگ سازی نقش مهمی دارند باید این ضعف را برطرف کند.
این مسئول ادامه داد: فرهنگ سازی در حوزه ایمنی به اعتبار زیادی نیاز ندارد اما هزینه های پنهان حوزه آتش نشانی را کاهش می دهد.
شهردار کرج در  پایان از خرید دو دستگاه نردبان و توسعه تجهیزات آتش نشانی تا پایان سال خبرداد.


کد مطلب: 236445

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/236445/ایمنی-فقط-اطفای-حریق-نیست-مزاحمت-های-تلفنی-کیفیت-کار-آتش-نشانان-کاهش-داده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com