تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
plusresetminus
حزب الله: معاون اول رئیس جمهور گفت: دشمن در سال ۹۷ گمان می‌کرد که با تحریم و جنگ اقتصادی کشور را به زانو در می‌آورد، ولی با مدیریت و توانمندی نقشه آن‌ها را نقش بر آب کردیم.
۰
کد مطلب : ۲۳۶۲۶۳
چرخ اقتصاد کشور با افزایش ظرفیت تولید می‌چرخد/ به سختی‌های‌ مردم واقفیم
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از مرحله دوم کارخانه فولادسازی کاوه جنوب کیش در بندرعباس گفت: به رغم اینکه تحریم ها، سختی‌های زیادی را برای مردم بوجود آورد، ولی ما از دل بحران‌ها فرصتی برای افزایش ظرفیت تولید و توان کشور به دست آوردیم و چرخ اقتصاد کشور را چرخاندیم.
جهانگیری گفت: در دوران کرونا نیز به رغم رشد منفی بسیاری از کشور‌های دنیا، در حوزه صنعت کشور رشد دو و نیم درصدی را شاهد بودیم.
او افزود: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که با تحریم نمی‌توانیم نفت و کالا‌های غیر نفتی بفروشیم، این در حالی است که در شرایط تحریم صادرات کشور ادامه دارد.
معاون اول رئیس جمهور گفت:تلاش مسئولان نیز بر صادرات مفید متمرکز است، به این شکل که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگردد.
جهانگیری افزود: برای حمایت از تولید از سال ۹۷ تصمیم گرفتیم تا کالا‌های وارداتی طبقه بندی شوند و ورود کالا‌هایی که در کشور تولید می‌شوند، ممنوع اعلام شد.
او گفت: در سال جهش تولید برای رفع جدی موانع پیش روی تولید، کارگروه رفع موانع جهش تولید در کشور تشکیل شده و دو جلسه نیز تاکنون برگزار شده است.
جهانگیری به ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: برای رونق در اقتصاد کشور نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و باید فضای اطمینان بخش و مطمئنی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم.
او افزود: دشمنان باید با زبان احترام با مردم ما سخن بگویند و تهدیدات را برنمی تابیم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: ما می‌دانیم مردم چه سختی‌هایی تحمل کردند و گرفتار چه مشکلاتی شدند به این مسئله واقفیم، ملت با نهایت سربلندی ایستادگی کرد و سر تعظیم در برابر این ملت مقاوم فرو می‌آوریم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین