تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
plusresetminus
حزب الله: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که وضعیت قیمت آن‌ها در مردادماه امسال منتشر شده، قیمت هفت کالا حدودا بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد نسبت به مردادسال قبل وقیمت تمام ۹ کالا بین یک تا ۱۶ درصد نسبت به تیر امسال افزایش داشته است.
۰
کد مطلب : ۲۳۶۰۱۲
نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در مردادماه
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در مرداد امسال مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده که قیمت آن با ۹۵.۸ درصد افزایش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان در مرداد سال قبل به ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است.
البته قیمت برنج تایلندی، داخلی هاشمی درجه یک و طارم اعلا نیز در این مدت به ترتیب ۳۹.۲، ۱۵.۷ و ۱۴.۸ درصد افزایش داشته و در مرداد امسال به حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰، ۲۶ هزار و ۲۰۰ و ۶۷۰۰ تومان رسیده است.
قیمت گوشت مرغ هم با ۲۳.۴ درصد افزایش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان در مرداد سال قبل به حدود از ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان در مرداد امسال رسیده است.
اما قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در این مدت ۷.۳ و ۰.۳ درصد کاهش یافته و قیمت آن‌ها در دومین ماه تابستان امسال به حدود ۷۹ هزار و ۳۰۰ و ۹۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این دو محصول در مرداد سال قبل به ترتیب حدود ۸۵ هزار و ۶۰۰ و ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.
در این میان قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی در مرداد امسال به ترتیب ۶۹.۱ و ۵۵.۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته، به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در مرداد امسال به حدود ۸۸۰۰ و ۸۴۰۰ تومان رسیده است.
البته قیمت همه اقلام یاد شده در مرداد امسال نسبت به ماه قبلش افزایش یافته و میزان افزایش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۱.۲ درصد (برنج طارم اعلا) تا ۱۶.۴ درصد (برنج تایلندی) بوده است.

انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین