تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
plusresetminus
حزب الله: شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت کشور در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری بیانیه‌ای صادر کرد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۹۶۳
بیانیه شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت کشور در خصوص مراسم اربعین
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت کشور با صدور بیانیه‌ای به سخنان اخیر رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی لبیک گفتند.
در متن این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت کشور در خصوص مراسم اربعین حسینی
هیئت میعادگاهی است که شور و شعور را با تشکیلات و نظم در هم آمیخته و با استمداد از حضرات معصومین (ع) به‌ویژه اباعبد الله الحسین (ع) آنچنان معجون حیات بخشی به جامعه بشری هدیه داده است که می‌تواند برای همه دردهای جامعه درمان باشد.
از دوران مبارزات ستمشاهی تا حماسه‌های بی نظیر هشت سال دفاع مقدس، کمک به محرومان گرفته تا جهاد علمی و فرهنگی، دفاع از مرزهای کشور تا دفاع از آرمانهای اسلام ناب محمدی و تا مواجهه با ابتلائات طبیعی و هم اکنون هم در مواجهه با ویروس منحوس کرونا، هیئت و روحیه هیئتی بوده که حماسه‌های ماندگار برپا کرده است.
برگزاری با شکوه و عزاداری مسئولانه محرم امسال درسی تاریخی برای جهانیان بود تا ثابت کند هیئت جایگاهی است که خط بطلان بر دوگانه‌های پوچ می‌کشد. از علم و دین گرفته تا عزاداری و سلامت، مردم دلداده خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اگر سخت‌ترین شرایط بوجود آید دست از دامان ایشان بر نمی‌دارند و در کنار اینکه بیش‌تر و بهتر از هر کسی به سلامت جامعه ارج می نهند، با شکوه ترین صحنه‌های عزاداری توأم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را به رخ جهانیان می کشند.
شورای هماهنگی شبکه‌های هیئت کشور ضمن عرض تواضع نسبت به این ملت حماسه ساز و عاشق اهل البیت (ع)، در آستانه همایش بزرگ اربعین به سخنان داهیانه رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی لبیک گفته و بر موارد زیر تأکید می‌کند:
همچون گذشته همه هیئات کشور با پاسداشت حماسه مدافعان سلامت و کادر معزز پزشکی تمامی تلاش خود را برای رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا معطوف می‌دارند.
با توجه به شرایط موجود، مراسم باشکوه اربعین در داخل کشور و با رعایت همه دستورالعمل‌های مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا به شکل منظم و هماهنگ برگزار می‌گردد.
برپایی موکب‌های سلامت در چارچوب‌های تعیین شده برای گسترش امکان همگانی جهت مراعات موارد بهداشتی مورد اهتمام همه هیئت‌های مذهبی خواهد بود.
تمامی خیرین و خادمان هیئات همه همت خود را جهت کمک مؤمنانه مصروف داشته و تا حل مشکلات مردم محروم در کنار این عزیزان خواهند ماند.
در انتها شکوه خود را به در گاه ملک پاسبان حضرت ارباب می بریم که امسال اگر چه محروم از این پیاده روی بی نظیر و مسیر بهشتی هستیم و نمی‌توانیم آنچنان که می‌خواهیم به این آستان عرض ادب نمائیم، با پای دل با قرائت زیارتنامه و برپایی روضه‌ها و هیئات زائر عتبات عالیات خواهیم بود.
شورای هیئات مذهبی کشور
کانون مداحان کشور
سازمان بسیج مداحان و هیئات کشور
هیئات رزمندگان اسلام
مؤسسه فرهنگی قدیم الاحسان
شبکه جوانان رضوی
هیئات انصار المهدی (عج) کشور
مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین