کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی مرغ‌های ایرانی تخم طلا می‌گذارند/ تخم مرغ وارد سراشیبی قیمت می شود

1 مهر 1399 ساعت 14:31

حزب الله:معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت: افزایش قیمت نهاده های دامی در بازار آزاد باعث افزایش قیمت تخم مرغ می شود.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،مجتبی تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز با بیان این که افزایش قیمت نهاده های دامی در بازار آزاد باعث افزایش قیمت تخم مرغ می شود، گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۹ تقریبا ۴۰ درصد ذرت و ۶۰ درصد کنجاله سویا مورد نیاز بهره برداران تامین شده است و متاسفانه نتوانسته ایم به طور کامل و صد در صد نیاز آن ها را تامین کنیم. هنگامی که نیاز بهره برداران برآورده نشده است آن ها ناگزیر به تهیه مواد جایگذین از بازار آزاد می شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز افزود: این مواد قابلیت نهاده های اصلی را ندارند و چنان چه در تغذیه طیور مورد استفاده قرار گیرند میزان بازدهی مورد نظر استاندارد که برای یک نژاد خاص پیش بینی شده است را نخواهد داشت و بیست درصد ظرفیت ژنتیکی تولید محقق نمی شود.
تقی زاده گفت: شرایط عمومی کشور مانند تحریم های ظالمانه و بحث عدم تخصیص به موقع ارز برای واردات نهاده ها نیز از دیگر عوامل گرانی تخم مرغ  است که این موضوع طی تصمیم گیری که در ستاد تنظیم بازار کشور هفته گذشته گرفته شد مقرر شد فرآیند تخصیص ارز برای نهاده های تولید کشاورزی به عنوان عامل ایجاد کننده امنیت غذایی داخل کشور در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.
او گفت: در ابتدای سال به دلیل شرایط کرونا که باعث کاهش سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی شده بود و همچنین تعطیلی رستوران ها، مصرف تخم مرغ کاهش و در مقابل با افزایش عرضه همراه بودیم که باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شده بود به همین علت مقایسه قیمت تخم مرغ در شرایط فعلی با قیمت ابتدای سال قیاس اشتباهی است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت: اگر نهاده های دامی که در قالب خوراک دام، دارو و مکمل های غذایی است در اختیار بهره برداران قرار بگیرد امکان افزایش تولید تخم مرغ تا سقف ۲۰ درصد را داریم در صورتی که این امر تحقق یابد نیاز به برنامه تنظیم بازار نخواهیم داشت و به صورت خودکار تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد می شود و قیمت تخم مرغ در محدوده طبیعی خودش قرار می گیرد.
تقی زاده گفت: قیمت ستاد تنظیم بازار کشور برای هر کیلو تخم مرغ در مرغداری ۱۲ هزار تومان تعیین شده است.
او در پایان با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری با اتحادیه بهره برداران مرغداری های تخم گذار استان، گفت: طی این تفاهم نامه مقرر شد روزانه ۵۰۰۰ کیلوگرم تخم مرغ به قیمت تنظیم بازار درب مرغداری تحویل سازمان ساماندهی مشاغل شهری بشود تا در اختیار شهروندان البرزی قرار بگیرد.


کد مطلب: 235955

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/235955/وقتی-مرغ-های-ایرانی-تخم-طلا-می-گذارند-مرغ-وارد-سراشیبی-قیمت-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com