تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رئیس‌جمهور ترکیه خواست از تصمیم فلسطینی‌ها برای تحقق آشتی ملی و برگزاری انتخابات سراسری حمایت کند.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۹۱۲
سفر هیات فتح به ترکیه برای دیدار با حماس/ درخواست عباس از اردوغان برای حمایت از آشتی ملی فلسطین
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، وی را در جریان مذاکرات میان حماس و فتح و دیگر گروههای فلسطینی براساس توافق‌های حاصل شده در نشست اخیر این گروه‌ها و پافشاری همگان بر وحدت موضع با هدف تحقق آشتی و برگزاری انتخابات گذاشت.
عباس در این گفتگوی تلفنی خواهان حمایت ترکیه از تصمیم فلسطین برای آشتی و برگزاری انتخابات و اعزام ناظرانی در چارچوب ناظران بین المللی برای نظارت بر انتخابات شد.
جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی فتح یکشنبه اعلام کرد فلسطینی‌ها انتخابات آزاد و شفاف برگزار خواهند کرد.
عباس در این گفتگوی تلفنی همچنین درباره فشارهای آمریکا بر تعدادی از کشورها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و لزوم مقابله با این فشارها و پایبندی به طرح صلح عربی گفتگو کرد.
عباس از ترکیه به خاطر حمایت از فلسطین و مسئله عادلانه آن و تماس‌های اردوغان با روسای جمهور کوزوو و صربستان برای ممانعت از انتقال سفارت‌هایشان به قدس تشکر کرد.
همچنین منیر الجاغوب، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی کمیته تنظیمات در جنبش فتح در توییتی اعلام کرد هیئتی از فتح شامل جبریل الرجوب و روحی فتوح برای دیدار با رئیس دفتر سیاسی حماس و معاونش و گفتگو درباره پایان دودستگی و اجرای نتایج و توافق‌های حاصل شده در نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در بیروت و رام‌الله وارد ترکیه شد.
 یکشنبه الرجوب اعلام کرد که با رهبران حماس در ترکیه دیدار خواهد کرد.
به گفته منابع دو طرف درباره تشکیل "رهبری مشترک" گفتگو خواهند کرد.
از سوی دیگر حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین مدعی شد توافق صلح منامه با رژیم صهیونیستی علیه هیچ گروه یا نظامی نیست بلکه هدف آن تحقق صلح فراگیر در خاورمیانه است.
وی بر حمایت بحرین از فلسطینی‌ها و طرح صلح عربی تاکید کرد.
اخیرا بحرین و امارات توافق صلح با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید امضا کردند.
رسانه‌های اسرائیلی نیز اعلام کردند تل‌آویو از بیش از ۱۰ سال پیش دفتری برای حفظ منافع در منامه دارد و از آن برای تقویت اهداف اقتصادی و سیاسی خود در منطقه استفاده می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین