تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
plusresetminus
حزب الله: خریداران سکه از بانک مرکزی در سال ۹۷ که مالیات خود را نپرداخته‌اند باید تا ۳۱ شهریورماه مالیات خود را پرداخت می‌کردند بنابراین، این دسته از مؤدیان برای پرداخت مالیات خرید سکه در سال ۹۷ تا پایان امروز فرصت دارند.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۸۲۷
امروز مهلت پرداخت مالیات سکه در سال ۹۷ تمام می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، تمام اشخاص حقیقی که در سال ۱۳۹۷ اقدام به خرید و تحویل حداکثر ۲۰۰ قطعه سکه از بانک مرکزی کرده‌ بودند تا پایان شهریورماه سالجاری فرصت دارند که با مراجعه به میز خدمت عملیات الکترونیکی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام کنند تا از تسهیلات تعیین شده در بخشودگی جریمه‌های مالیاتی با رعایت مقررات مربوط بهره‌مند شوند.
اگر این دسته از مؤدیان مالیات مربوطه را پرداخت نکنند، بدهی قطعی شده در مهلت تعیین شده و برای اجرای مقررات نسبت به وصول بدهی مالیاتی قطعی شده و جریمه‌های مترتب، از طریق عملیات اجرایی اقدام خواهد شد.
با این حساب، خریداران سکه از بانک مرکزی در سال ۹۷ تنها تا پایان امروز فرصت دارند که مالیات موردنظر را پرداخت کنند. پیش از این، معاون سازمان مالیاتی به ایسنا اعلام کرده بود: افرادی که در سال ۱۳۹۷ بیشتر از ۲۰۰ سکه خریده‌اند، امسال می‌توانند اظهارنامه پر کنند اما کسانی که کمتر از ۲۰۰ سکه خریده‌اند، طبق دستورالعمل سال ۱۳۹۷ می‌توانند مالیات خود را پرداخت کنند.
از سوی دیگر، طبق دستورالعمل سازمان مالیاتی درباره اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۱۳۹۸ که در مردادماه امسال منتشر شد، تمامی اشخاص حقیقی که در سال ۱۳۹۸ به خرید حداکثر ۱۸۵ قطعه سکه اقدام کرده‌اند، مشمول مالیات می‌شوند و میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت آن‌ها براساس تعداد سکه تحویلی طی سال ۱۳۹۸ بدین گونه است که تا ۱۰ قطعه سکه مشمول مالیات نمی‌شوند و نسبت به مازاد ۱۰ تا ۳۰ سکه به ازای هر سکه ۴۰۰ هزار تومان و نسبت به مازاد ۳۰ تا ۵۰ سکه به ازای هر قطعه سکه ۵۲۰ هزار تومان مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. علاوه بر این، نسبت به مازاد ۵۰ تا ۱۸۵ عدد سکه به ازای هر قطعه سکه معادل ۶۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع برای آن‌ها محاسبه می‌شود.
این در حالی است که خریداران سکه در سال ۱۳۹۷ تا ۲۰ سکه از پرداخت مالیات معاف بوده و نسبت به مازاد ۲۰ تا ۶۰ سکه به ازای هر سکه معادل ۱۵۰ هزار تومان و به مازاد ۶۰ تا ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه باید ۲۰۰ هزار تومان مالیات بپردازند. همچنین نسبت به مازاد ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه، به ازای هر سکه مکلف به پرداخت ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع هستند. 
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین