تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
plusresetminus
در گزارش زیر چند راهکار برای درمان نازکی و ریزش مو به شما ارائه می‌دهیم. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ریزش مو دلایل زیادی دارد، از جمله این که:
۰
کد مطلب : ۲۳۵۷۶۶
راهکار درمان نازکی و ریزش مو در خانم‌ها
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،ریزش مو دلایل زیادی دارد، از جمله این که:
*استرس‌تان را مدیریت نمی‌کنید. استرس در بروز هورمون‌هایی مانند کورتیزول نقش دارد و باعث آسیب به فولیکول‌های جدید مو می‌شود.
*مو‌های خود را خیلی محکم می‌بندید. آرایش سفت و سخت مو‌ها مثل بستن دم اسبی، بافت‌های آفریقایی یا مشابه آن باعث خفگی و شکستن فولیکول‌های مو می‌شود.
*استفاده از برخی محصولات، مانند اسپری‌های قوی مو و ژل‌ها و حتی رنگ موقت می‌تواند به مو آسیب برساند.
*به تازگی بچه‌دار شده‌اید، مصرف قرص‌های ضد بارداری را متوقف کرده یا دچار تغییرات هورمونی شده‌اید.
*به دلیل بیماری خود ایمنی تحت درمان هستید یا نقص سیستم ایمنی دارید.
*بیش از حد به مو‌های خود دست می‌زنید یا به مواد شیمیایی آغشته می‌کنید.
*آهن، اسید فولیک و دیگر مواد معدنی به‌مقدار کافی مصرف نمی‌کنید.
*احتمالا اختلال پوستی یا عفونت پوست دارید.

این روش ارزان‌ترین راه برای درمان نازکی موهاست. ماساژ پوست سر بدون هیچ هزینه و عوارض جانبی می‌تواند به ضخیم شدن مو‌ها کمک کند. کافی است حین شست وشوی مو‌ها با نوک انگشتان به آرا‌می پوست سرتان را ماساژ دهید تا هم جریان خون بیشتر و هم سلول‌های مرده پوست رفع شود.
استفاده از روغن‌های گیاهی تقویت‌کننده مو
این روغن‌ها بهترین جایگزین برای روش‌های دارویی و شیمیایی است. البته شواهد قطعی برای درمانگر بودن این روغن‌ها وجود ندارد، اما در هر صورت در تقویت مو بسیار موثرند. پیش از درمان با این روش، حتما مقدار کمی روغن را روی بازوی خود امتحان کنید و بعد از ۲۴ ساعت واکنش احتمالی آن را ببینید. قرمزی و کهیر می‌تواند نشان‌دهنده یک واکنش آلرژیک باشد.
استفاده از مولتی ویتامین‌ها
سلامت بدن منجر به موی سالم هم می‌شود. سوء‌تغذیه یا برخی اختلالات خوردن، مو‌های جدید ناشی ازفولیکول‌ها را دچار آسیب می‌کند. برای آگاهی از نیاز بدن‌تان به مولتی ویتامین، آزمایش خون و سپس مشاوره با متخصص می‌تواند به شما در تعیین کمبود مواد مغذی کمک کند. برای داشتن مو‌های سالم بدن به آهن، اسیدفولیک و روی نیاز دارد.
کمبود برخی مواد مغذی در برنامه غذایی به ریزش مو منجر می‌شود. یک رژیم‌غذایی مناسب می‌تواند به افزایش سرعت رشد مو و تقویت آن کمک کند. خوردن تخم‌مرغ، توت‌ها، اسفناج، ماهی‌های چرب، آووکادو، مغزها، لوبیاها، سویا، گوشت و... به طور مستقیم با سلامت مو‌های شما در ارتباط هستند.
هیدراته مو‌ها را دست کم نگیرید
در طول تابستان مو‌های خود را هیدراته نگه دارید و در برابر آفتاب شدید تا جای ممکن آن‌ها را بپوشانید. آفتاب تابستان رطوبت مو‌ها را از بین می‌برد و پوست کف سر را خشک می‌کند. آب زیاد بنوشید و از محصولاتی استفاده کنید که رطوبت لازم را به مو‌ها برساند.
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین