تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهوری آمریکا افشا کرد که کشورش نباید جنگ‌های خاورمیانه را آغاز می‌کرد
۰
کد مطلب : ۲۳۵۵۸۴
ترامپ: بزرگ‌ترین اشتباه ما آغاز جنگ‌های خاورمیانه بود
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از امضای توافق صلح میان رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین افشا کرد که بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا حمله به عراق بود.
وی افزود: آمریکا بدون جنگ و تلفات صلح را در خاورمیانه برقرار خواهد کرد. نه عراق و نه صدام، دیکتاتور این کشور مسبب فروپاشی برج‌های دوقلو در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی نبودند.
ترامپ خاطرنشان کرد: پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی در نیویورک، جورج بوش، رئیس جمهوری وقت آمریکا معتقد بود که این عراق بوده که به آمریکا حمله کرده و به همین خاطر نیروهای آمریکایی را برای جنگ با دولت بغداد به این کشور عربی اعزام کرد.
منتقدان نیز می‌گویند که دولت آمریکا می‌دانست که این حمله تروریستی توسط عراق انجام نشده اما به آن به عنوان بهانه‌ای برای انجام تغییر رژیم در این کشور عربی نیاز داشت.
ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود، ژنرال‌هایی را که مخالف برنامه‌اش برای صلح در خاورمیانه هستند، محکوم کرد.
وی گفت: تام فرایدمن از روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته مقاله‌های فوق‌العاده‌ای را درباره کاری که من در خاورمیانه کردم، نوشت. فردی همچون جیمز ماتیس هرگز نمی‌توانست این کار را انجام دهد چرا که همه آنها اقدامات قدیمی و منسوخ شده را انجام می‌دادند. اتفاقی که امروز در رابطه با امارات، بحرین و اسرائیل رخ داد، مردم حتی تصورش را نیز نمی‌کردند و در حال حاضر کشورهای عربی دیگری در این منطقه هستند که می‌خواهند خیلی زود به این توافق بپیوندند. ما در خاورمیانه شاهد صلح خواهیم بود.
ترامپ افزود: این صلح بدون جنگ و تلفات و بدون آنکه سربازان جوان و فوق‌العاده‌مان را از دست دهیم، تحقق خواهد یافت.  
وی اظهار کرد: سربازان‌مان به شکل‌های مختلف در خاورمیانه کشته شدند و هیچ‌کس حتی نمی‌داند چرا. رفتن به خاورمیانه و آغاز جنگ‌های خاورمیانه بدترین تصمیم در تاریخ کشور ماست. ما هشت تریلیون دلار هزینه کرده‌ایم و هزاران و شاید میلیون‌ها تن را در هر دو طرف درگیری از دست دادیم. این بدترین تصمیم بود.
ترامپ گفت:‌ من نیروهایمان را از افغانستان و عراق خارج کرده و آنها را به خانه باز می‌گردانم. نیروهای ما تقریبا از بیشتر کشورها خارج شده‌اند. به خاطر شخصیتم همه می‌گفتند که من با رسیدن به قدرت خیلی زود درگیر جنگ می‌شوم. اما به کره شمالی نگاه کنید، نتیجه را ببینید. ما همچنان تحریم‌ها را حفظ کرده‌ایم. ما هزینه زیادی پرداخت نکردیم. ما با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کنار آمدیم. در غیر این صورت جنگ می‌شد. اگر باراک اوباما یا هیلاری کلینتون رئیس جمهور بودند، الآن درگیر جنگ با کره شمالی بودیم آن هم از نوع جنگ هسته‌ای. در عین حال همیشه تماس‌هایی از جانب دوستانم در کره جنوبی دریافت می‌کنم که قدردان این اوضاع هستند.
وی افزود: اکنون ببینید که ما به جای جنگ با امارات و اسرائیل چه کردیم. ما در حقیقت بدون خون و خونریزی در حال ایجاد صلح در خارمیانه هستیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین