تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
plusresetminus
حزب الله:نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین می‌گوید شورای امنیت در موضوع برجام حقی برای آمریکا قائل نیست و واشنگتن نباید بیش از این خود را بی‌اعتبار کند.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۵۴۰
اولیانوف: آمریکا خود را بی‌اعتبار نکند
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری به ادعای آمریکا مبنی بر احیاء تحریم‌های ضدایرانی ظرف یک هفته، پاسخ داد و نوشت: این امر چگونه می‌تواند محقق شود؟ آیا آمریکا قرار است از جانب شورای امنیت صحبت کند؟ چه کسی به شما چنین حقی داده است. آیا نمی‌فهمید که همه اعضای شورای امنیت واضح گفتند که آمریکا را به عنوان مشارکت‌کننده در برجام به رسمیت نمی‌شناسند. از بی‌اعتبار کردن کشورتان دست بردارید.

اولیانوف در توئیتی دیگر افزود: آنچه که سه کشور اروپایی طرف برجام در بیانیه اخیرشان گفتند نیازمند بحث بیشتر با رویکردی عملگرایانه است حال آنکه مهمترین نکته آن است که آنها بار دیگر بر موضع خود درباره مکانیسم ماشه تاکید کردند.
به گزارش مهر، روز گذشته، سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه بیانیه‌ای مشترک درباره نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران منتشر کردند.
این سه کشور در این بیانیه، ضمن تاکید بر تعهد خود برای حفظ و اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران، ادعا کردند: تروئیکای اروپایی به شدت تلاش کرد تا توافق را حفظ کند. ما بیش از تعهدات خود عمل کردیم تا تجارت مشروع با ایران را تسهیل کنیم که شامل مکانیسم اینستکس نیز می‌شود.
تروئیکای اروپایی با متهم کردن ایران به نقض مداوم الزامات برجام و تضعیف رژیم عدم اشاعه در این توافق، مدعی شدند: برخی از آن اقدامات، عواقب غیرقابل سنجشی دارند. به همین دلیل بود که تروئیکای اروپایی در تاریخ چهاردهم ژانویه، مکانیسم حل اختلاف را کلید زد. ما این کار را با حسن نیت و با امید به یافتن راه پیشرفت دیپلماتیک در عین حفظ توافق، انجام دادیم.
کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه در پایان ضمن تشکر از جدیدترین گزارش آژانس اتمی درباره ایران، از اجرای سختگیرانه و بی‌طرفانه مأموریت خود در قبال ایران استقبال کردند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین