کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهادهای هنری برای تعطیلات آخر هفته

ایسنا , 27 شهريور 1399 ساعت 9:40

حزب الله:این روزها که گالری‌ها ملزم به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی هستند، برخی هنوز برگزاری نمایشگاه‌های هنری را به صورت حضوری تدارک دیده‌اند. در این میان تعداد دیگری از گالری‌ها نیز به دلیل افزایش میزان مبتلایان به بیماری کووید ـ ۱۹، تصمیم گرفته‌اند که فعالیتشان را به دنیای مجازی محدود کنند.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،مروری داریم بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این ایام برپا هستند.

*****
  • «مچالگی» در گالری اعتماد 
نمایشگاه انفرادی حسین آزادی با عنوان «مچالگی» از جمعه (۲۸ شهریورماه) تا هشتم مهرماه در  گالری اعتماد ۱ برگزار می شود. 
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: 
«رنج، آدمی را دچار استحاله می کند. در عصر حاضر که تغییرات ناگهانی از همه سو را بیشتر تجربه می کنیم، خودآگاه یا ناخودآگاه، دانسته ایم که اگر منعطف نباشیم حذف می شویم.
از سوی دیگر بشری رو در رویمان است که دچار اضمحلال شده و عناصر زندگی یک به یک در محیط اش نابود می شوند. مناسبات او با دنیا، سرد و زنگ زده است و در حال پوسیدن. انسانی که حتا فرصت انتخاب ندارد، روز به روز منعطف تر می شود تا زنده بماند. غافل از اینکه، از یک جایی به بعد این انعطاف او را مچاله می کند. بعد از این مچاله گی نه راهی برای انسان باقیست، نه برای محیطش!
آنچه که او باید قربانی کند، خودش برای خودش است. وقتی تقدیس خود را کنار بگذارد و از شیر خود بنوشد، به فردیت می رسد و خود را می آفریند.»
امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از دوشنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰  فراهم شده است. 
گالری اعتماد ۱ در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ واقع شده است.
  • «کاریکاتور در نشریات» در گالری کاما 
نمایشگاه تحقیقی و پژوهشی «کاریکاتور در نشریات» با نمایش ۲۵ اثر کاریکاتور در نشریات سال های ۱۳۳۵ تا ۱۳۵۵ در گالری کاما برگزار می‌شود.
نمایشگاه تحقیقی و پژوهشی «کاریکاتور در نشریات» با نمایش ۲۵ اثر کاریکاتور از هنرمندانی چون اردشیر محصص، قاسم حاجی زاده، رضا بیژن  و لباف  در نشریات کاریکاتور در سال های ۱۳۳۵ تا ۱۳۵۵  از روز جمعه (۲۸ شهریورماه) تا دوم مهر برگزار می‌شود.
مونا خوش اقبال، کیوریتور این نمایشگاه می‌گوید: «کاریکاتور در نشریات» با هدف بررسی پژوهشی و تحلیلی کاریکاتور در مطبوعات ایران در دهه ۳۰ تا ۵۰ خورشیدی برپا می‌شود؛ ویژگی بارز آثار این نمایشگاه نگاه اعتراضی این آثار به شرایط سیاسی و اجتماعی آن برهه تاریخی است.
علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴ ، طبقه ۲ مراجعه کنند.
  • دو نمایشگاه هنری در گالری شیرین
نمایشگاه انفرادی نقاشی با آثاری از کتایون مقدم و با عنوان «درهم‌تنیدگی» به همراه نمایشگاه گروهی به نفع خیریه با عنوان «قاصدک و آرزوهایش» به کوشش مهناز کریمی اقدم به صورت همزمان از روز جمعه (۲۸ شهریورماه) تا ۹ مهرماه در گالری شیرین برگزار می شوند. 
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه های هنری روز جمعه (۲۸ شهریور ماه) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می شود. همچنین امکان بازدید در روزهای آینده با تعیین وقت قبلی از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم شده است. گالری دوشنبه ها تعطیل است.
این نمایشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله‌ی اجتماعی برگزار می‌شود و استفاده از ماسک الزامی است.

  • «بی پایان و نامعلوم» در گالری پروژه های آران
نمایشگاه انفرادی کوشا موسوی با عنوان «بی پایان و نامعلوم» جمعه (۲۸ شهریورماه) در گالری پروژه های آران افتتاح می شود و تا ۱۴ مهرماه نیز ادامه دارد. 
امکان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ فراهم شده است. 
گالری «پروژه‌های آران» در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، شماره ۵، ورودی حیاط واقع شده است. این گالری روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه تعطیل است.
  • روایت هشت سال دفاع مقدس در گالری نبشی 
بخش دوم نمایشگاه «عکس از م. صیاد» از روز جمعه (۲۱ شهریور ماه) تا ۲۵ مهر در مرکز نبشی برگزار می‌شود. بخش اول این رویداد به نمایش عکس‌های انقلاب و پیامدهای آن پرداخت و اکنون بخش دوم با موضوع جنگ هشت ساله‌ی ایران و عراق ادامه می‌یابد.
این سومین بخش از نمایش عکس‌های خبری محمد صیاد در مرکز نبشی پس از نمایش عکس‌های انقلاب و آوارگان کرد عراقی است. 
عکس‌های دوران جنگ از زندگی روزمره مردم ایران در هنگام جنگ آغاز می‌شود و فضای جبهه و خط مقدم، ویرانی‌ها، مقاومت خرمشهر و اهواز، بمباران‌های شهری و لحظه‌های حماسی و تراژیک را دربرمی‌گیرد. بخشی از عکس‌ها خط مقدم و صحنه‌های بمباران شیمیایی غیرنظامیان را روایت می‌کند و بخش دیگر صفوف آوارگان غیرنظامی و راهپیمایی‌های حامی رزمندگان را نشان می‌دهد. 
محمد صیادصبور (متولد ۱۳۲۶، بندرانزلی، ایران) یا «م. صیاد» ـ آنگونه که پشت عکس‌هایش مُهر می‌زند ـ از پیشکسوتان عکاسی خبری در ایران است.
مرکز نبشی همزمان با بخش دوم این نمایشگاه از کتاب عکس‌های محمد صیاد با عنوان «عکس از م. صیاد» رونمایی می‌کند و همچنین نخستین فیلم مستندی را که از زندگی و آثار این عکاس خبری تهیه شده است، برای اولین‌ بار نمایش می دهد.
  • دو نمایشگاه هنری در گالری فرمانفرما
گالری فرمانفرما، از روز جمعه (۲۱ شهریور ماه) تا ۴ مهر میزبان دو نمایشگاه «پلانارین» با آثار ازم طباطبایی و «دیوان» با آثاری از آزاده اولیایی شاد است.
در بخشی از استیتمنت نمایشگاه «پلانارین» نوشته شده است: «کدام باکره گی آبستن معنای تازه از پیرمرد روان آدمی است؟ چرا انسان همواره شکاف هایش را با خود به دوش می کشد؟ درهم تنیدگی روان انسان، خراش هایش را می پوشاند، چرا که از لحظه ی زاده شدن آموخته است در نهایت ظرافت، تمام تکه ها را بهم کوک بزند و یکپارچگی روانش را قاب بگیرد، پس از هر بار فروپاشی، مانند پلانارین، پدر و مادر خویش باشد، بارها از زهدان زمان رفته و خود را به تمام و کمال متولد کند. گویا داشته ها و نداشته هایش را در میان تار و پود نقش ها پنهان کرده تا زوایای تاریک روانش را در طرح های پرتکرار به زیبای نمایان کند ...»

همچنین نمایشگاه انفردی نقاشی های آزاده اولیائی شاد نیز در این مدت در گالری شماره ۲ فرمانفرما برقرار است.
در استیتمنت نمایشگاه «دیوان» نوشته است: «در فارسی دیوانه ریشه در دیو دارد، همچو دیو مجنون و به کنایه عاشق. در نقاشی های من نیز انسان همچون دیو سرشتی از پلیدی و همچون دیوانه عشقی به روشنی اهورایی دارد. او تجسم انسان معاصری است که میان گذشته، حال و آینده وامانده و خود زاده اتفاقی است که در بازی لکه رنگ ها و فرم ها شکل گرفته و در بی مکانی و بی زمانی فضای آبستره تصویر به دنبال کشف تازه ای از درون خویش است.»
گالری فرمانفرما در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ واقع شده است.
امکان بازدید از این نمایشگاه همه روزه به غیر از دوشنبه ها از ساعت ۱۲ الی ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰  فراهم شده است. 
  • آثار یحیی گمار در گالری ثالث
نمایشگاه انفرادی نقاشی های یحیی گمار تا اول مهرماه در گالری ثالث برقرار است. 
امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ فراهم شده است. 
گالری ثالث در خیابان کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ واقع شده است. 
  • نمایشگاه هنری «کووید ـ ۱۹» در هنر طهران
یک نمایشگاه گروهی به نام «کووید ـ ۱۹» تا ۱۵ مهرماه در گالری هنر طهران برگزار است.
بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ امکان پذیر است.

گالری هنر طهران در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، روبروی پارک هنرمندان، بن بست نیکوشهر قرار دارد.
  • «صد اثر، صد هنرمند» در گالری گلستان
بیست و هشتمین دوره نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» که رویداد تابستانی گالری گلستان محسوب می شود، به دلیل شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور، در فضای مجازی برپا می‌شود.
این نمایشگاه از دهم مرداد تا اول مهر ماه «صد اثر صد هنرمند» در وب سایت و اینستاگرام گالری گلستان میزبان علاقه‌مندان به هنر و البته خریداران آثار هنری است. در این نمایشگاه ٢٨٢ اثر منتخب شده به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.
در این مجموعه آثاری از پرویز کلانتری، رضا مافی، فرامرز پیلارام، پروانه اعتمادی، ناصر اویسی، اردشیر محصص، کامبیز درمبخش و ... نیز به نمایش گذاشته شده است.


کد مطلب: 235519

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/235519/پیشنهادهای-هنری-تعطیلات-آخر-هفته

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com