تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
plusresetminus
حزب الله:اکران سه فیلم جدید سینمایی در حالی از امروز در سینماها آغاز می‌شود که دو فیلم «بی‌حسی موضعی» و «دریا موج کاکا» پس از یک هفته نمایش، کمتر از یکصد میلیون فروش داشتند.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۹۳
فیلم‌های جدید سینماها با چهره‌ها و رنج بی مخاطبی
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، با شروع برنامه جدید اکران سینماها فیلم‌هایی با بازی محمدرضا فروتن، هدیه تهرانی و حسن معجونی از چهارشنبه، 26 شهریور روی پرده رفته‌اند.
«آقای سانسور» به کارگردانی علی جبارزاده با بازی محمدرضا فروتن، بهرام افشاری و بهاره رهنما ترکیب جدیدی از همکاری این سه بازیگر را دارد.
«آبادان یازده 60» مهرداد خوشبخت هم یکی از فیلم‌های دفاع مقدسی جشنواره فجر سال قبل است که با بازی علیرضا کمالی، حسن معجونی و ویدا جوان به ماجرایی در زمان جنگ تحمیلی می‌پردازد که شهر آبادان در آستانه سقوط قرار گرفته بود.
«روزهای نارنجی» نیز دیگر فیلمی است که در جشنواره‌های خارجی متعددی حضور داشته و جوایزی هم کسب کرده است. هدیه تهرانی، علی مصفا و مهران احمدی بازیگران اصلی این فیلم به کارگردانی آرش لاهوتی هستند.
این فیلم‌ها در حالی روانه اکران شده‌اند که سازندگان بعضی از آن‌ها در گفت‌وگوهایی تاکید کرده‌اند که یا از اکران در این شرایط ناراضی هستند یا اینکه برای سینما به نوعی از خودگذشتگی کرده‌اند چرا که میزان حضور مخاطب در سالن‌های سینما آنقدر کم است که هم فیلم‌ها و هم سینماها با ضررهای مالی هنگفتی روبرو شده‌اند. مهم‌ترین مسئله‌ای که در این باره مطرح می‌شود این است که علیرغم توصیه‌ها مردم به راحتی به رستوران‌ها می‌روند اما حاضر به سینما رفتن نیستند آن هم به این خاطر که خیلی‌ها اصلا نمی‌دانند سینماها باز هستند.
البته مدتی قبل انتقادی هم در فضای مجازی مطرح شد، مبنی براینکه در سینما فرهنگ تماشاگری که قصد تماشای فیلمی را داشته باید پول چند بلیت اضافی را هم می‌داده تا تعداد تماشاگر به حد نصاب برسد. این موضوع پیش از شیوع کرونا هم رویه‌ای مرسوم در سینماها بود ولی تصور می‌شد در اوضاع فعلی ممانعتی برای حداقل تعداد تماشاگر نباشد اما پیگیری ایسنا از محمدرضا صابری - سخنگوی انجمن سینماداران - حاکی از این است که این رویه به دلیل به صرفه نبودن، همچنان برقرار است و معمولا فیلم‌ها در هر سانس برای کمتر از پنج تماشاگر نمایش داده نمی‌شود. 
با این حال با ثباتی که تا حدودی در روزهای اخیر در آمار مبتلایان کرونا وجود داشت انتظار می‌رفت آمار تماشاگران سینما که صاحبانش بر رعایت پروتکل‌ها تاکید دارند افزایش یابد و این امید هست که با اکران فیلم‌های جدید رونقی در سینماها ایجاد شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین