تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
plusresetminus
حزب الله: شبکه پارامونت پلاس از ساخت یک سریال تلویزیونی درباره تجربه ساخت و تهیه مجموعه فیلم های معروف «پدرخوانده» خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۷۲
تجربه ساخت «پدرخوانده» سریال می شود
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،این مجموعه ۱۰ اپیزودی که «پیشنهاد» نام دارد درباره تجربه «آلبر اس. رودی» در تهیه کنندگی سه گانه برنده اسکار «پدرخوانده» ـ ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» ـ خواهد بود. 
فهرستی از برترین‌های تاریخ سینما را نمی‌توان یافت که نامی از «پدرخوانده» ساخته تحسین‌شده «فرانسیس فورد کاپولا» در آن نباشد. «کاپولا» این فیلم را در سال ۱۹۷۲ برای کمپانی پارامونت کارگردانی کرد که داستان جنایی آن بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد.
این فیلم کلاسیک بر اساس رمانی از «ماریو پوزو» داستان خانواده مافیایی «کورلئونه» را روایت می‌کند و بازیگران سرشناسی چون «مارلون براندو»، «آل پاچینو»، «روبرت دووال» و «دایان کیتون» در آن نقش‌آفرینی داشته‌اند.
این فیلم نامزد ۱۱ جایزه اسکار بود که موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو)، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد و در جوایز گلدن گلوب پنج جایزه اصلی را کسب کرد.
قسمت دوم این فیلم نیز در سال ۱۹۷۴ به سینماها آمد و به موفقیت بزرگی در جذب مخاطب دست یافت و نام خود را به عنوان یکی از برترین دنباله‌های سینمایی مطرح کرد؛ به طوری که هنوز بسیاری در مورد این‌که قسمت اول بهتر است یا دوم بحث می‌کنند.
قسمت دوم «پدرخوانده» نیز توانست در ۱۱ بخش نامزد کسب اسکار شود و اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل (دنیرو)، بهترین فیلمنامه (کاپولا)، بهترین موسیقی (نینو روتا و کارمینه کاپولا) و بهترین کارگردان هنری را به دست آورد. «پدرخوانده ۳» نیز که در سال ۱۹۹۰ ساخته شد و به فروش خوبی در گیشه دست یافت و در هفت شاخه نامزد اسکار شد اما نتوانست موفقیت دو قسمت قبلی را تکرار کند.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین