تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
plusresetminus
حزب الله:سریعترین مرد ایران با انتقاد از فدراسیون دوومیدانی مدعی شد که فدراسیون نه تنها نگاه حمایتی ندارد بلکه قصد تخریب او را دارد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۶۲
حسن تفتیان: فدراسیون قصد تخریبم را دارد
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،حسن تفتیان که مدتی در اردوی فرانسه به سر می‌برد در مورد وضعیت تمریناتش در این کشور گفت: اردویی یک ماهه در فرانسه داشتم که تمام هزینه‌های آن را خودم پرداخت کردم و زیر نظر آقای انتانون تمریناتم را انجام دادم. علاوه بر این دو مسابقه هم دادم.
او در مورد شرکت در مسابقات بیان‌کرد: در دو مسابقه شرکت کردم، یکی از آنها تور بین قاره‌ای بود که ورزشکاران مطرح هر رشته به آن دعوت می‌شوند و از ایران هم من دعوت شده بودم. در جریان رقابت‌ها موفق شدم به فینال برسم و با توجه به وضعیت شیوع کرونا، دو ماه قرنطینه خانگی، قطع تمام تمرینات و دور بودن از مسابقات نتایج خوبی داشتم. به طور کلی با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، با افت رکورد دوی ۱۰۰ متر در سراسر دنیا مواجه بوده‌ایم و من هم با رکورد اصلی خودم فاصله دارم.
فدراسیون قصد تخریبم را دارد
تفتیان در پاسخ به این سوال که فدراسیون دوومیدانی شما را حمایت می‌کند؟ مدعی شد: متاسفانه فدراسیون در این مقطع نه تنها نگاه حمایتی ندارد بلکه از مصاحبه‌هایی که مشاور فدراسیون انجام داده، گرفته تا موافقت نکردن و انجام ندادن هیچکدام از برنامه‌های آماده سازی برای المپیک، کاملا غرض‌ورزانه قصد تخریبم را دارد، حتی به گونه‌ای برخورد می‌کنند که انگار ورودی المپیک‌ من را قبول ندارند در حالی که IOC تمام سهمیه های کسب شده را قبول دارد.
او در ادامه افزود: متاسفانه ۷ ماه است که مربی و اردویی ندارم و کوچکترین حمایتی نشده‌ام، حتی درخواست یک رکورد گیری در تهران را داشتم که فدراسیون آن را هم انجام نداد و مجبورم کارهایم را از صفر تا ۱۰۰ خودم انجام بدهم.

از نظر مالی مشکل دارم اما فدراسیون حمایتم نمی‌کند
سریعترین مرد ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا اردوهای شما مورد موافقت فدراسیون قرار نگرفت؟ گفت: در این مدت هیچ تماسی از طرف فدراسیون مبنی بر درخواست برنامه‌های تمرینی‌ام نداشتم اما برنامه‌هایم را اردیبهشت ماه به سرپرست فدراسیون دادم که متاسفانه با هیچ کدام از اردوهای داخلی و خارجی و تمدید قرارداد مربی موافقت نشد. چند ماه گفتند صبر کن چون برنامه‌ها باید از نظر فنی تایید بشود و در رکوردگیری شرکت کنی اما در آخر گفتند پول نداریم و تمام.
او در مورد تامین مالی هزینه های اردوی خود گفت: تا دلتان بخواهد از این نظر مشکل دارم و فدراسیون هم در سال ۹۹ کمترین حمایتی نکرده است. از طرفی برنامه اردوها و مسابقاتی که باید شرکت می‌کردم را با کمیته ملی المپیک مطرح کردم اما جوابی نگرفتم.

همیشه با بدترین جواب‌ها مواجه شده‌ام

تفتیان در مورد برنامه تمرینی خود گفت: اردویم‌ در فرانسه تمام شده و برنامه‌ای ندارم. سال گذشته با هزینه شخصی به فرانسه رفتم و سهمیه المپیک کسب کردم که با حمایت آقای صالحی امیری بخشی از هزینه‌هایم بعد از یک سال توسط کمیته ملی المپیک پرداخت شد. از آنها تشکر دارم اما چرا یک ورزشکار ملی در سطح المپیک باید با هزینه شخصی اردو برگزار کند؟ پس فدراسیون چکاره است؟

او در ادامه افزود: همیشه از فدراسیون فقط حمایت ورزشی خواسته‌ام؛ ابتدایی‌ترین موارد مثل مربی و اردو که یک ورزشکار برای رفتن به المپیک نیاز دارد را درخواست کرده‌ام اما همیشه با بدترین جواب‌ها مواجه شده‌ام. اکنون هم هیچ برنامه‌ای برای المپیک ندارم، فقط دوست دارم مردم بدانند که خیلی جنگیده‌ام اما تنهایی و با دست خالی نمی‌شود به جنگ‌ با یک ارتش مسلح آن هم در میدان بزرگ المپیک رفت.

کرونا سپر بلای خیلی‌ها شده

تفتیان در پاسخ به این سوال که تعویق المپیک به نفع شما است؟ گفت: متاسفانه با تعویق المپیک بدبخت شده‌ایم چون شیوع کرونا سپر بلای خیلی‌ها شده تا وظایف‌شان را با این بهانه انجام ندهند اما باید ببینیم دنیا چگونه با کرونا زندگی می‌کند و خود را با شرایط جدید وقف می‌دهد، ما هم‌ نباید همه چیز را با این بهانه تعطیل کنیم.

زحمات دوومیدانی‌کاران نادیده گرفته می‌شود

سربعترین مرد ایران در مورد مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی گفت: بهتر است با جایزه یک‌ میلیون تومانی اسمش را جایزه بزرگ‌ نگذارند. متاسفم که زحمات ورزشکاران مظلوم دوومیدانی نادیده گرفته می‌شود.‌

تفتیان در مورد انتخابات پیش روی فدراسیون گفت: متاسفانه با عدم مدیریت صحیح، دوومیدانی ایران در جایگاه واقعی خودش نیست اما امیدوارم با انتخاب مدبرانه اعضای مجمع کسی رئیس فدراسیون شود که درک درستی از عظمت و شان جامعه دوومیدانی داشته باشد، برای جایگاه پیشکسوتان، مربیان و ورزشکاران ارزش قائل شود ‌و برای پیشرفت این ورزش در ایران نه در حرف بلکه در عمل تلاش کند.‌
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین