تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
plusresetminus
حزب الله:مخترع ایلامی دستگاهی را ساخته است که با شکستن اکسیژن و تبدیل آب معمولی به آبِ اوزونیزه، در ۲ الی ۳ ثانیه محل موردنظر را ضدعفونی می‌کند.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۶۰
گفت‌وگو با مخترع دستگاهی که با آب معمولی ضدعفونی می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،«امین الیاسی» مخترع  قوی‌ترین ضدعفونی کننده در دنیااظهار کرد: در اوج همه گیری کرونا و تعطیلی کسب و کارها تصمیم گرفتیم که برای کمک به مردم و کسب و کارها، با یک تیم 9 نفره  این دستگاه که با شکستن اکسیژن و تبدیل آب به آبِ اوزونیزه، در ۲ الی ۳ ثانیه محل موردنظر را ضدعفونی می کند بسازیم که این مهم هم از نظر اجتماعی و هم از نظر اقتصادی حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه  طی سه هفته توانستیم هر دو مدل الکلی و اوزونیزه این دستگاه ضدعفونی کننده را تولید کنیم، تصریح کرد:حامی ما شرکت شتابدهنده «هانیس» بود که هم در مرحله پیش شتابدهی و هم در مراحل دیگر به ما اعتماد کردند و حدود ۲۰۰ میلیون تومان بر روی این ایده سرمایه گذاری کردند تا به نتایج امروز برسد.
وی  دستگاه ژنراتور اوزون را پیچیده ترین تکنولوژی تولیدشده در استان ایلام دانست و گفت: دستگاهی با این شکل و کاربری در دنیا تا کنون وجود ندارد اما از فناوری آب اوزونیزه در کشور آلمان در ساخت یکی از تجهیزات دندانپزشکی استفاده می شود ولی دستگاه ضدعفونی کننده ما منحصر به فرد است و در اماکن عمومی، بانکها، صنایع بزرگ و... استفاده می شود.
این مخترع تصریح کرد: اگر این دستگاه در هر مدرسه‌ای وجود داشته باشد، با توجه به سرعت و قدرت ضدعفونی کنندگی آن و استفاده از آب به عنوان ماده اولیه، در سلامتی دانش آموزان بسیار موثر خواهد بود و خانواده ها و مسئولان دغدغه کمتری خواهند داشت و ما در این زمینه حاضر به همکاری با مدارس برای عرضه این دستگاه با قیمتی بسیار پایین هستیم.
الیاسی افزود: در بانکها، پتروشیمی، پالایشگاه گاز، ادارات و هر مکان عمومی دیگر این دستگاه می تواند کمک کننده خوبی باشد و اکنون برای مترو تهران یک سفارش دریافت کرده ایم که ۴۵۰ دستگاه از ما می خواهند. تعدادی هم به عراق صادر کرده ایم و در حال ایجاد مقدمات صدور آن به افغانستان نیز هستیم.
این مدیرعامل شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: ما یک شرکت نوپا هستیم که از آن تیم ۹ نفره اکنون به یک تیم ۴۰ نفره رسیده ایم که در سه کارگاه با ظرفیت تولید ۱۵۰ دستگاه در هفته در حال تولید هستیم و برای قبول سفارشات بزرگ مانند مترو تهران نیاز به سرمایه اولیه داریم و اگر مسئولان بتوانند در قالب تسهیلاتی مناسب به ما کمک کنند، این کار رشد مناسب تری پیدا می کند.
الیاسی گفت: با وجود دستور استاندار محترم ایلام به ادارات استان برای تهیه این دستگاه ضدعفونی کننده بومی، هنوز توفیق چندانی در این زمینه ایجاد نشده و اگر این مهم انجام شود، هم کمکی به شرکت ما خواهد بود و هم در راستای تامین سلامت مردم مفید خواهد بود.
وی تصریح کرد: برخی از قطعات را به خاطر تحریم در برهه ای از زمان نتوانستیم تهیه کنیم و برای همین مجبور شدیم با کمک همه اعضا آن قطعات را بسازیم و جالب است بدانید که در حال حاضر اینگونه قطعات را به دیگر شرکتهای ایرانی می فروشیم. ما از نظر نیروی انسانی ماهر مشکلی در ایلام نداریم و با تأمین نقدینگی و اندکی حمایت می توانیم این کار را گسترده تر و اختراعات تازه مبتنی بر فناوری را به بازار عرضه کنیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین