کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور مدیر جشنواره کن؛

جشنواره سن سباستین آماده خوشامدگویی می‌شود/تجلیل از ویگو مورتنسن

مهر , 26 شهريور 1399 ساعت 11:48

حزب الله:
جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین ۲۰۲۰ آماده می‌شود تا میزبان مهمانان این دوره باشد.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین با حفظ همه بخش‌های اصلی و هم‌زمان حفظ فرمت مجازی، شصت و هشتمین دوره خود را در دوران کرونا برگزار می‌کند.
این جشنواره که از ۱۸ تا ۲۶ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۵ مهر) برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین رویداد سینمایی در دنیای اسپانیایی زبان است.
تیری فرمو مدیر جشنواره کن و خوزه لوییس ریبوردینسو مدیر جشنواره سن‌سباستین در مراسم سالانه افتتاحیه این جشنواره روی صحنه می‌روند تا به ادای احترام برای همه جشنواره‌هایی بپردازند که به دلیل شیوع کرونا برگزار نشدند.
در حالی که در ماه ژوئن جشنواره فیلم کن اعلام کرد امسال برگزار نمی‌شود اما اسامی فیلم‌هایی را که برای بخش رسمی این رقابت انتخاب شدند، به عنوان فیلم‌هایی با لیبل کن اعلام کرد. از این میان ۸ فیلم در جشنواره سن‌سباستین به نمایش درمی‌آیند.
ریبوردینسو گفت: تیری فرمو برای ارایه فیلم‌های کلاسیک جشنواره روی صحنه می‌آید. او هر سال به سن‌سباستین آمده تا در مدرسه فیلم الیاس کرجتا درباره کن و جشنواره‌های فیلم صحبت کند.
وی افزود: کن و سن‌سباستین روابط خیلی خوبی دارند و این رابطه امسال بهتر از همیشه است.
«تابستان ۸۵» ساخته فرانسوآز اوزون، «دور دیگر» ساخته توماس وینتربرگ، «شروع» ساخته دئا کولومبگاشویلی از گرجستان از جمله فیلم‌های حاضر در این دوره هستند که لیبل کن را دارند.
امسال همچنین ویگو مورتنسن ۶۱ ساله با دریافت جایزه دونوسیتا تجلیل می‌شود و نخستین تجربه کارگردانی وی با عنوان «سقوط» در این جشنواره به نمایش درمی‌آید. «سقوط» فیلم اختتامیه جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ بود که به عنوان یکی از فیلم‌های با لیبل کن امسال هم انتخاب شد. بازی لنس هنریکسن در نقش اصلی فیلم نیز با تحسین منتقدها روبه رو شده است.
مورتنسن بازیگر دانمارکی- آمریکایی سه بار برای فیلم‌های «قول‌های شرقی» ساخته دیوید کراننبرگ، «فرمانده خارق‌العاده» ساخته مت راس و «کتاب سبز» ساخته پیتر فارلی نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. وی که بازیگر نقش آراگورن در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» است، ۳ بار هم نامزد بفتا و ۴ بار نامزد گلدن گلوب شده است.


کد مطلب: 235459

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/235459/جشنواره-سن-سباستین-آماده-خوشامدگویی-می-شود-تجلیل-ویگو-مورتنسن

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com