تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
plusresetminus
حزب الله: روزانه حدود ۱۵۰۰ تن پسماند وارد مرکز دفن زباله حلقه دره می‌شود که حمل و نقل آن ها با ماشین های استاندارد انجام نمی شود.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۴۵
مرکز دفن زباله حلقه دره تنها منشاء انتشار بوی بد در کیانمهر و قزلحصار نیست
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،علی اصغر همتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته جهت کاهش بوی نامطبوع ناشی از فعالیت مرکز دفن زباله حلقه دره اظهار داشت: طی این مدت پروژه‌هایی با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای کاهش بوی بد ناشی از فعالیت مرکز حلقه دره و به روز رسانی تجهیزات این مجموعه تعریف شده است.
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون توانسته‌ایم سه هکتار زباله روباز تجمیع شده در این مرکز را جداسازی و دفن کنیم.
وی توضیح داد: علاوه براین، عملیات دپوی ۱۰ هزار سرویس زباله بعد از پاکسازی نیز به پایان رسیده است.
این مسئول اضافه کرد: مرکز دفن زباله حلقه دره تنها عامل انتشار بوی بد در کیانمهر و قزلحصار نیست و نباید سهم سایر منشاء ها را نادیده بگیریم.
همتی گفت: روزانه ۱۵۰۰ تن زباله وارد مرکز دفن زباله حلقه دره می شود که حمل و نقل این زباله ها با ماشین های استاندارد انجام نمی شود و اغلب شاهد ریزش شیرابه از این خودروها هستیم.
وی اضافه کرد: شیرابه هایی که از خودروهای حامل پسماند به زمین می ریزد، در فصل تابستان منجر به انتشار بوی بد در منطقه می شود.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در محدوده فعالیت مرکز حلقه دره، شاهد فعالیت چند کشتارگاه، واحد نگهداری دام، واحد تولید غذای ماهی و ... نیز  هستیم که این واحدها هم به نوبه خود سهم زیادی در انتشار بوی بد دارند.
این مسئول ادامه داد: علاوه براین، بخشی از زمین‌های کشاورزی این محدوده با آب فاضلاب سیراب می شود که این امر هم در انتشار بوی نامطبوع در کیانمهر و قزلحصار بی تاثیر نیست.
وی افزود: سازمان مدیریت پسماند طی سال‌های گذشته پروژه‌های مهمی برای کاهش سهم خود از انتشار بوی بد ناشی از فعالیت حلقه دره اجرایی کرده که اغلب این پروژه ها تا ۹۵ درصد پیشرفت داشته اند.
وی توضیح داد: طی دو سال اخیر سهم مرکز دفن زباله در انتشار بوی نامطبوع به میزان قابل توجهی کاهش داشته و در تلاشیم با افتتاح پروژه‌های جدید و به روز رسانی تجهیزات و دستگاه‌های این مرکز، انشتار بوی بد ناشی از دفن و تفکیک زباله‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانیم.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین