تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
plusresetminus
حزب الله:علی دارابی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود درباره درخشش مجیدی در جشنواره ونیز نوشت: مجید مجیدی نویسنده و کارگردان نام آشنای سینمای ایران، باز هم درخشید و در جشنواره فیلم «ونیز»، زبان و صدای گویای ملت ایران علیه چهار دهه زورگویی دولت مستکبر آمریکا شد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۳۳
سفیر شایسته ایران زمین چگونه در ونیز غوغا کرد؟
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،علی دارابی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود درباره درخشش مجیدی در جشنواره ونیز نوشت: مجید مجیدی نویسنده و کارگردان نام آشنای سینمای ایران، باز هم درخشید و در جشنواره فیلم «ونیز»، زبان و صدای گویای ملت ایران علیه چهار دهه زورگویی دولت مستکبر آمریکا شد.
او از تحریم‌های ظالمانه، غیر قانونی و ضد بشری آمریکا که در شرایط دشوار شیوع کرونا، سخت‌تر از قبل اعمال و حتی دارو و غذا را هم شامل شده سخن گفت؛ خوی استکباری آمریکا را در جمع هنرمندان و نمایندگان هنری و فرهنگی جهانیان نمایان و چهره واقعی دولت به ظاهر متمدن ایالات متحده را به درستی نشان داد.
مجیدی کارگردانی صاحب سبک و مولف، هنرمندی نجیب، محبوب و مردمی که آثار سینمایی‌اش همواره جلوه‌ای از انسانیت و ایثار را به تصویر کشیده‌اند، فیلم‌هایی که در قله آنها، «محمد رسول الله» دیده می‌شود، اثری قابل تأمل و به یادماندنی درباره آخرین فرستاده خداوند برای انسان‌ها.
این کارگردان سرشناس ایرانی کار خود را از حوزه هنری آغاز کرد و همچنان بر اندیشه‌ها و اهداف نخستین خود استوار مانده است؛ هنرمندی که بارها و بارها فریاد برآورد و از سطحی‌نگری و ابتذال فرهنگی و تبلیغاتی سینمای قبل از انقلاب سخن گفت، سینمایی که رنگ و بویی از هویت، فرهنگ و اعتقادات ایرانیان نداشت.
او خالق زیبایی‌ها در سینماست، انسان‌دوستی و میهن‌گرایی در آثار مجیدی به وفور دیده می‌شود و این بار هم «خورشید» دیگری را در آسمان هنر سینما به تلألو وا می‌دارد و به واسطه آن، هنرمندی نوجوان به نام «روح‌الله زمانی» را به عنوان بهترین بازیگر نوظهور در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز معرفی می‌کند.
مجیدی آنقدر از آدم‌ها شناخت پیدا کرده که از خیل فراوان نوجوانان این مرز و بوم، کسی چون او را برگزیده و به این جایگاه رسانده است، فردی که هزاران هزار بار من و شما در خیابان از کنارش رد می‌شویم و او را نمی‌بینیم ولی هنرمند انسان‌شناسی همچون مجید مجیدی، کاری می‌کند کارستان که دنیای سینما به احترام بازی او کلاه از سر برداریم.
برای مجیدی کارگردان برجسته سینمای کشورمان آرزوی موفقیت داریم و به انتطار افتخارآفرینی‌های مجدد او می‌مانیم.




     
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین