تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
plusresetminus
حزب الله: وزیر امور خارجه امارات متحده عربی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه طی مراسمی در کاخ سفید توافق عادی سازی روابط دوجانبه را امضا کردند.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۲۳
امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی توافق ننگین سازش را امضا کردند
 به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،مقاماتی از بحرین، امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا روز سه شنبه طی مراسمی در کاخ سفید توافقنامه سازش موسوم به «توافقنامه صلح آبراهام» را امضا کردند. هدف از امضای این توافقنامه، عادی سازی روابط دوجانبه میان ابوظبی- تل آویو است.
در این مراسم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه امارات متحده عربی و بحرین- «عبدالله بن زاید آل نهیان» و «عبداللطیف بن راشد الزیانی» - شرکت داشتند.
گفتنی است که ظرف چند هفته گذشته، مقامات واشنگتن در تلاش برای انعقاد توافقنامه عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و دو کشور بحرین و امارات متحده عربی میانجی گری کردند. رژیم صهیونیستی نیز متعهد شد که در ازای برقراری روابط دیپلماتیک، تلاشها در جهت گسترش سلطه خود بر بخشهایی از کرانه باختری اشغالی را به حالت تعلیق درآورد.
وزیر خارجه امارات متحده عربی با قدردانی از نتانیاهو بابت موافقت کردن با شروط توافق صلح [تعلیق طرح الحاق کرانه باختری]، ابراز اطمینان کرد که این توافق تاریخی [شرایط] زندگی را در منطقه بهبود خواهد بخشید!
طبق این توافق که روز سیزدهم اوت ۲۰۲۰ با میانجی گری آمریکا میان امارات و رژیم صهیونیستی حاصل شد، دو طرف توافق کردند که روابط دیپلماتیک رسمی دوجانبه برقرار کرده و همکاری در حوزه های متعددی از اقتصاد و گردشگری گرفته تا امنیت و همکاری بین المللی را آغاز کنند. در مقابل، تل آویو نیز متعهد شد که طرح های خود برای گسترش دامنه سلطه بر بخشهایی از کرانه باختری را به حالت تعلیق درآورد.
این در حالی است که کشورهای ایران، ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین با محکوم کردن این توافق سازش، آن را تضعیف کننده تلاشها برای حل مناقشه اعراب- اسرائیل می دانند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین