تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
plusresetminus
حزب الله:وزیر خارجه آمریکا با نگارش یادداشتی در نشریه فیگارو مدعی شد که همه کشورها باید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را به مرحله اجرا گذارند.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۱۴
پمپئو: همه کشورها ملزم به اجرای تحریم‌ها علیه ایران هستند!
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی که در روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس منتشر شد، نوشت: «روز ۲۰ اوت من از اختیار ایالات متحده برای بازگرداندن تمام تحریم‌ها علیه ایران که به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ تعلیق شده بودند، استفاده کردم».
در ادامه این یادداشت آمده است: «احیای این تحریم‌ها هرگز مسیر مرجح ایالات متحده نبود، اما این تحریم‌ها به زودی بازخواهند گشت. همه کشورها موظف به اجرای آن هستند. انجام دادن اقدامی غیر از آن، اقتدار و اعتبار شورای امنیت را تضعیف می‌کند و می‌تواند اجرای سلیقه‌ای قطعنامه‌های شورای امنیت را به امری عادی تبدیل کند».
پمپئو در این یادداشت از سیاست کشورهای اروپایی که ادعا می‌کنند به توافق هسته‌ای ایران پایبند هستند، انتقاد کرد و مدعی شد: «در سال ۲۰۱۵، ملت‌های آزاد امیدوار بودند که برنامه جامع اقدام مشترک به رفتارهای مخرب ایران و به خصوص فعالیت‌های هسته‌ای و غیرقانونی این کشور پایان دهد. آنها امیدوار بودند تقویت ایران به لحاظ اقتصادی خشونت‌های قانون‌گریزانه این کشور را تعدیل کند».
پامپئو با ادعای اینکه برجام باعث تغییر رفتار ایران در منطقه نشد، تصریح کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ می داند که تنها فشار حداکثری علیه رژیم و نه مماشات می‌تواند باعث ایجاد تغییرات رفتاری موردنظر ما شود. به همین دلیل است که آمریکا تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای علیه این رژیم اعمال کرده و بازدارندگی نظامی علیه آن را احیا کرده است».
این اظهارات پمپئو در حالی مطرح می‌شود که پیشتر شرکای اروپایی برجام به درخواست واشنگتن مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی ممتنع دادند و ریاست شورای امنیت نیز با اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن از برجام به صراحت اعلام می دارد که ایالات متحده حقی برای فعال کردن مکانیسم ماشه- که ضامن احیا خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است- ندارد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین