تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
plusresetminus
حزب الله:رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تاسیس پایگاه‌های جدید مدیریت بحران در مناطق و محلات متراکم پایتخت تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۴۰۰
ضرورت تاسیس پایگاه‌های جدید مدیریت بحران در مناطق پرتراکم پایتخت
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،رضا کرمی محمدی  با بیان اینکه هر ناحیه  از مناطق شهر تهران باید از یک پایگاه مدیریت بحران برخوردار شود گفت:  این پایگاه‌ها به ویژه در مناطق متراکم نظیر منطقه 10 پایتخت باید اضافه شود.
وی با بیان اینکه وجود پایگاه های مدیریت بحران در مناطق سرمایه‌ای ارزشمند است، گفت: اهداف مدیریت بحران جامعه محور در سطح محلات، باید از پایگاه های مدیریت بحران هدایت و عملیاتی شود. بر همین اساس آماده همکاری در ساخت پایگاه جدید مدیریت بحران با شهرداری مناطق هستیم. خوشبختانه مناطق نیز همکاری خوبی با ما داشته‌اند وبه عنوان مثال در دیداری که چندی پیش با شهردار منطقه 10 تهران داشتیم، بنا شد تا علاوه بر اینکه با توجه به بافت فرسوده این منطقه دستورالعمل بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌ها در آن اجرایی شود. مکانی نیز به ساخت یک پایگاه جدید مدیریت بحران اختصاص یابد. 
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران ادامه داد: طی گزارشی که ما از شهردار منطقه10 دریافت کردیم، حدود 50 درصد بافت این منطقه فرسوده است و به همین دلیل نیز نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و نیز اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت باشد.
کرمی محمدی درباره اجرای طرح مدرسه آماده نیز گفت: این طرح از چند سال پیش و با ابتکار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اجرا شد، اما از سال گذشته با تفاهم نامه مشترکی که میان  شهرداری تهران،  وزارت آموزش و پرورش، سازمان پدافند غیر عامل و سازمان مدیریت بحران کشور به امضا رسید ، اجرای این طرح به شکل ملی تبدیل شد و طرح ملی مدرسه آماده نام گرفت.
وی ادامه داد: ما اعلام کردیم که آماده انتقال تمام تجربیات خود در این زمینه هستیم و در حال حاضر برنامه ریزی های لازم برای اجرای این طرح فراهم  و ظرفیت بسیار خوبی هم ایجاد شده است. حتی در شرایط کرونا شرایطی فراهم شده تا  تمامی مدارس بتوانند به صورت مجازی آموزش های مربوط به مدرسه آماده را دریافت کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین