کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پمپئو: ظرف یک هفته آینده مکانیسم ماشه فعال می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان , 25 شهريور 1399 ساعت 13:46

حزب الله:
وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با «فاکس‌نیوز» ضمن تکرار گفته‌های بی‌اساس خود علیه ایران، ادعا‌هایی را درباره راه‌اندازی مکانیسم ماشه مطرح کرد.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در گفتگو با شبکه «فاکس‌نیوز» بار دیگر بر تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تاکید کرد و گفت: «اطمینان دارم که ایالات متحده ظرف یک هفته موفق خواهد شد و مکانیسم ماشه فعال می‌شود و ایران یکبار دیگر از قاچاق سلاح منع خواهد شد».
وی همچنین از کشورهای اروپایی خواست به واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران کمک کنند.
پمپئو گفت: ایران ظرف ۳۰ روز دیگر می‌تواند سلاح خرید و فروش کند. ما از کشورهای اروپایی می‌خواهیم به ما در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی (علیه ایران) کمک کنند....فکر می‌کنم همه به این نتیجه رسیده‌اند که دسترسی ایران به سلاح  «بد» است.
آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.
پمپئو پیش از این مدعی شده بود که تنها راه حل پیش‌رو، اعمال فشار علیه ایران و گفتگوهای جامع است.
اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که ایران تاکید کرده که هرگز زیر بار فشار و تحریم تن به مذاکره با آمریکا نمی‌دهد. رفتار یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا از سوی سایر کشورها محکوم شده، تا آن‌جا که واشنگتن در موضوع تحریم تسلیحاتی ایران متحمل شکست سنگینی شد و فقط جمهوری دومینیکن به پیشنهاد آمریکا در سازمان ملل رای مثبت داد.
اقدام آمریکا در جهت فعال‌سازی مکانیسم ماشه نیز تاکنون ناموفق بوده و این سازوکار تاکنون هرگز فعال نشده است.
این در حالی است که ایران در پاسخ به بدعهدی آمریکا و بر اساس بندی از توافق هسته‌ای، اقدام به کاهش سطح تعهدات خود ذیل برجام کرده است.


کد مطلب: 235374

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/235374/پمپئو-ظرف-یک-هفته-آینده-مکانیسم-ماشه-فعال-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com