تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
plusresetminus
حزب الله:دانشمندان "دانشگاه پیتسبرگ" آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند مولکول کوچکی را شناسایی کرده‌اند که ویروس کرونا را خنثی می‌کند و می‌تواند پایه و اساس برای توسعه دارویی به منظور پیشگیری و مبارزه با کووید-۱۹ باشد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۳۵۹
مولکول خنثی کننده "کروناویروس" شناسایی شد
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،محققان دانشکده پزشکی دانشگاه "پیتسبرگ" که یافته‌های خود را در مجله Cell منتشر کردند، گزارش دادند که مولکول مذکور یک جزئی از آنتی بادی است که ۱۰ برابر کوچکتر از یک آنتی بادی کاملاً بزرگ است و می‌تواند پایه و اساس توسعه داروی کووید-۱۹ باشد، مولکول مذکور "Ab۸" نام دارد و در پیشگیری و درمان کووید-۱۹ در موش و همستر موثر بوده است.
محققان حدس می‌زنند که Ab۸ به دلیل کوچک بودن اندازه‌اش ممکن است کاندیدای مناسبی برای توسعه به عنوان یک داروی استنشاقی یا داروی تزریقی باشد.
شرکت تازه تأسیس تحت حمایت دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ "Abound Bio" به عرصه رقابت برای ایجاد درمان و واکسن کووید-۱۹ گام نهاد و مجوز Ab۸ را برای توسعه در سراسر جهان صادر کرد.
دکتر "جان ملورز" (John Mellors) رئیس بخش بیماری‌های عفونی این دانشگاه گفت: Ab۸ نه تنها می‌تواند به عنوان درمانی برای کووید-۱۹ مورد استفاده قرار گیرد، بلکه می‌تواند برای جلوگیری از ابتلا به عفونت کووید-۱۹ نیز مورد استفاده قرار گیرد. آنتی بادی‌هایی با اندازه بزرگ تر در برابر سایر بیماری‌های عفونی عملکرد خوبی داشته‌اند که این موضوع ما را امیدوار می‌کند که این نیز می‌تواند یک درمان موثر برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و حتی برای محافظت از کسانی که هرگز به این عفونت مبتلا نشده‌اند و ایمن نیستند، باشد.
دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل(UNC) و دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس(UTMB) در گالوستون و همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه ساسکاچوان در این تحقیق و ارزیابی شرکت کردند که منجر به نتیجه گیری در مورد Ab۸ شد. سخنگوی دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ گفت که کشف آنتی بادی ریز Ab۸ بر اساس تحقیقات دکتر "دیمیتر دیمیتروف" نویسنده ارشد نشریه Cell و مدیر مرکز درمانی آنتی بادی دانشگاه پیتسبرگ است.
در سال ۲۰۰۳ نیز او آنتی بادی‌هایی را کشف کرد که تأثیر خنثی کننده‌ای برای سارس داشتند. تیم وی از آن زمان آنتی بادی‌هایی را کشف کرده است که با انبوهی از بیماری‌های عفونی از جمله ویروس مرس، دانگ، هندرا و نیپا مبارزه می کنند. سارس و مرس نیز همانند کووید-۱۹ هر دو توسط ویروس‌های مختلف کرونا ایجاد می‌شوند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین