کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میوه‌هایی برای پاکسازی بدن در روز‌های کرونایی

باشگاه خبرنگاران جوان , 25 شهريور 1399 ساعت 11:39

حزب الله:
مصرف برخی از میوه‌ها در طول روز کمک زیادی به پاکسازی و تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد کرد.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،تمام متخصصان تغذیه و رژیم درمانی برای حفظ سلامت و ارتقای سیستم ایمنی بدن مصرف میوه‌ها را در طول روز امری لازم و ضروری می‌دانند.
میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های سالم هستند که مصرف آن‌ها هر چند به مقدار اندک در طول روز توصیه می‌شود. در ادامه به معرفی میوه‌هایی پرداخته‌ایم که مصرف آن‌ها در روزهای کرونایی باعث پاکسازی بدن می‌شود.

پاکسازی کبد و مثانه با انجیر

انجیر میوه‌ای مغذی با خواص پاک کنندگی است که از تولید سم در ادرار جلوگیری کرده و کبد و مثانه را پاکسازی می‌کند. مصرف خشک این میوه باعث تقویت ذهن و ایجاد آرامش در افراد می‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن باعث تحریک آلرژی یا حساسیت خواهد شد.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن با زغال اخته

زغال اخته یک میوه ضدباکتری است و باکتری‌ها و ویروس‌های مضری که در مجاری ادرار معلق می‌مانند را از بین می‌برد. مصرف زغال اخته باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

سم‌زدایی کبد با گریپ فروت

گریپ فروت، میوه‌ای شبیه به پرتقال، اما درشت‌تر از آن است و به رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز وجود دارد. این میوه، سم زدای طبیعی روده، معده و کبد است. فیبر و عصاره سرشار از مواد مغذی آن یک سم زدای قوی بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

پیشگیری از عفونت مجاری ادرار با بلوبری

بلوبری میوه‌ای به رنگ آبی است که با حبس باکتری‌ها در مجاری ادرار، مانند آنتی بیوتیک‌ عمل کرده و از بروز عفونت جلوگیری خواهد کرد.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

دفع سموم بدن با مصرف هندوانه

هندوانه یکی از میوه‌های شگفت انگیز است که خواص درمانی زیادی دارد و به علت اینکه سرشار از آب است باعث تسکین درد‌های عضلانی خواهد شد. در واقع هندوانه یک میوه تابستانی است که مصرف آن به دفع سموم بدن کمک می‌کند. این میوه حاوی مقداری سیترولین است که مانند یک فیلتر برای پاکسازی بدن عمل می‌کند.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

کاهش چربی بدن با لیمو ترش

لیموترش به علت ویتامین C فراوانی که دارد باعث تنظیم خواب افراد، تنظیم ساعت بیولوژیک بدن، کاهش هورمون‌های استرس و کاهش سلول‌های چربی در بدن خواهد شد. برخی از افراد به جای سس سفید از آب لیموترش در کنار سالاد استفاده می‌کنند که عاملی مهم در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد بود.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن
خیار
برخی از افراد برای حفظ سلامت پوست خود از خیار به عنوان ماسک صورت استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که این میوه نه تنها برای مراقبت‌های پوستی حائز اهمیت است، بلکه اضافه کردن چند تکه از آن به آب آشامیدنی آب رسانی فوق العاده‌ای برای شما به همراه خواهد داشت.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

سم‌زدایی طبیعی بدن با پاپایا

پاپایا یکی از مهم‌ترین میوه‌های استوایی و بومی مناطق حاره‌ای آمریکا و مکزیک بوده که در کشور‌های هند، آفریقای جنوبی، سریلانکا و فیلیپین رشد می‌کند، این میوه به طور طبیعی از بدن سم زدایی کرده و باعث افزایش انرژی و سلامت دستگاه گوارش خواهد شد.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

افزایش شادی و نشاط با مصرف روزانه کیوی

کیوی یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌هایی است که طرفداران زیادی دارد؛ ویتامین C موجود در کیوی باعث پاکسازی عمیق بدن شده و مصرف آن در طول روز باعث افزایش شادی و نشاط به خصوص در اوایل صبح خواهد شد.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن
بیشتر بخوانید
آووکادو
آووکادو یک میوه با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه و هسته‌ای نسبتا بزرگ است که در ۱۵ سال گذشته به عنوان یک میوه محبوب در دنیا شناخته شده است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و رگ‌های خونی را باز می‌کند، همچنین مصرف آن سموم تخریب کننده شریان‌ها را از بین می‌برد.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

پاکسازی دستگاه گوارش با مصرف سیب

سیب یکی دیگر ازمیوه‌های خوشمزه و سالم است که در چهار فصل سال وجود دارد و به علت اینکه سرشار از ماده‌ای به نام پکتین است، باعث کاهش سموم در بدن شده و دستگاه گوارش را پاکسازی خواهد کرد.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

درمان کم خونی با انار

انار میوه‌ای خوشمزه است که منبع غنی از آنتی اکسیدان بوده و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش تمرکز خواهد شد. اگر دچار کم خونی هستید حتما از انار یا آب انار در طول روز استفاده کنید.
در حال تکمیل/ ۱۵ میوه برای پاکسازی بدن

کاهش وزن با توت فرنگی

مصرف توت فرنگی به دفع سموم بدن کمک کرده و به علت خواص ادرار آوری که دارد باعث کاهش وزن در افراد خواهد شد. توت فرنگی حاوی پروتئین، ویتامین C، منگنز، فولات، منیزیوم و ویتامین K است.
آناناس
آناناس یکی از میوه‌های گرمسیری است که حاوی مقداری بروملین بوده و با داشتن آنزیم هاضمه باعث پاکسازی روده‌ها و تقویت دستگاه گوارش خواهد شد.
گوجه بری
گوجه بری به علت داشتن مقدار زیادی ویتامین C به از بین بردن ضایعات بدن کمک کرده و بتاکاروتن موجود در آن عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. مصرف این میوه فواید بیشتری نسبت به پرتقال دارد، این میوه به روش‌های مختلف یعنی به صورت خام یا به‌عنوان یکی از مواد لازم برای تهیه انواع غذا، سس یا نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 235352

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/235352/میوه-هایی-پاکسازی-بدن-روز-های-کرونایی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com