تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
plusresetminus
حزب الله:رئیس‌جمهور آمریکا که تا دیروز رسانه‌های این کشور را جاعل خطاب می‌کرد؛ حال با استناد به یکی از گزارش‌های جعلی آنها، زبان به تهدید ایران گشوده تا دم انتخابات بازار گرمی کند.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۳۳۶
ترامپ: هر حمله ایران را ۱۰۰۰ برابر پاسخ می‌دهیم!
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با استناد به برخی اتهام‌های بی‌اساس، در پیامی توئیتری زبان به تهدید ایران گشود.
«پولیتیکو» دیروز به نقل از برخی منابع اطلاعاتی واشنگتن مدعی شده بود که ایران قصد ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را دارد و تهدید ترامپ هم در واکنش به همین ادعا است.
وی در این باره نوشت: هرگونه حمله علیه آمریکا به هر شکل که باشد، با حمله متقابل به ایران مواجه خواهد شد که ۱۰۰۰ بار شدیدتر است.

به گزارش مهر، نکته جالب در توئیت ترامپ که می‌توان آن را یکی دیگر از گاف‌های متعدد رئیس‌جمهور آمریکا تلقی کرد؛ این است که گفته «طبق گزارش رسانه‌ها» ایران قصد انجام چنین کاری را دارد و نمی‌گوید دستگاه‌های اطلاعاتی به من چنین گزارشی را داده‌اند.
اکنون سوال این است که ترامپ با منابع اطلاعاتی آمریکا مشکل دارد یا اصلاً آن منابع اطلاعاتی که پولیتیکو از آنها سخن می‌گوید؛ وجود خارجی ندارند؟
البته یک مسئله دیگر هم وجود دارد که ترامپ معمولاً رسانه‌های آمریکایی را دروغگو و شیاد معرفی می‌کند؛ اما اکنون چه اتفاقی افتاده که به گزارش‌هایشان استناد کرده و بر مبنای آنها تصمیم می‌گیرد؟
با این حال نباید تهدیدهای ترامپ را که در آستانه رقابت انتخاباتی فشرده با «جو بایدن» رقیب دموکرات است خیلی جدی گرفت. او این روزها در نظرسنجی‌ها عقب افتاده و برای رای بیشتر، گزافه‌گویی می‌کند.
توئیت تهدیدآمیز ترامپ در حالی منتشر می‌شود که «لونگا نگکنگلله» (Lunga Ngqengelele) سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی در واکنش به گزارش ادعایی پولیتکیو گفت: این گزارش موجب شگفتی پروتوریا شده و اطلاعی از این موضوع نداریم.
پولیتیکو مدعی شده که ایران برای گرفتن انتقام ترور سردار قاسم سلیمانی، قصد داشته در ابتدای سال جاری سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را ترور کند.
در پاسخ به این ادعا، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن رد اتهامات مطروحه در این گزارش، به مقام‌های آمریکایی توصیه کرد از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده ضد ایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.
خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: اظهارات بی اساس و بی‌پایه‌ای از این دست بخشی از کارزار ضداطلاعاتی دولت ترامپ علیه ایران است. تمسک رژیم ایالات متحده به اتهام‌زنی و دروغ‌پردازی ضدایرانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همزمان با فشارهای این رژیم برای سوءاستفاده از ساز و کارهای شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف افزایش فشار بر مردم ایران امری قابل پیش‌بینی بود، با این حال چنین اقدامات و خبرسازی‌هایی که احتمالاً در آینده نیز ادامه خواهد یافت، قطعاً بی‌نتیجه خواهد ماند و به فهرست بلند ناکامی‌های مداوم واشنگتن در تقابل با جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی کشورمان در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه خواهد داد و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین