تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
plusresetminus
حزب الله:با رعایت چند نکته ساده بهداشتی در حمل‌و‌نقل عمومی می‌توان از جولان ویروس کرونا جلوگیری کرد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۳۲۸
توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در وسایل نقلیه عمومی
 به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،رعایت نکات بهداشتی در شرایط کرونایی در وسایل حمل و نقل عمومی موضوع جدی است و باید بین مسافران و رانندگان وسایل نقلیه همکاری متقابل شکل بگیرد تا کرونا نتواند سلامتی فردی را تهدید کند.
موارد بهداشتی که مسافران باید رعایت کنند شامل عدم پرداخت هزینه به صورت نقدی، لمس نکردن دستگیره یا صندلی، همراه داشتن اسپری یا ژل ضدعفونی کننده، رعایت فاصله در صف‌ها و استفاده حداقلی از اتوبوس‌ها است.
با توجه به شرایط ، بعضی‌ مجبور هستند که از اتوبوس‌ها استفاده کنند. این افراد حتما باید از ماسک استفاده کنند. از خوردن، آشامیدن و زیاد حرف زدن پرهیز و پس از  لمس  دستگیره‌ها  از ژل ضدعفونی کننده استفاده کنند.
رانندگان هم نباید به رعایت اصول بهداشتی کم توجهی کنند. آنها باید وسیله نقلیه خود را به صورت مداوم ضدعفونی کرده، از تماس با مسافر خودداری کنند و در صورت مشاهده مسافری مشکوک، از سوار کردن آن پرهیز کنند. مواد ضدعفونی را در دسترس مسافران قرار دهند و شیشه‌های خودرو را نیمه باز بگذارند تا تهویه هوا صورت بگیرد. بر رعایت فاصله بین مسافران نظارت کنند و هر چه مسافر کمتر باشد مناسب‌تر است.
قبل رعایت این نکات، زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستن دست‌ها مهمترین اصولی است که نباید در این دوران فراموش کنیم و بیشترین تاثیر را در پیشگیری از کرونا دارند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین