تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
plusresetminus
حزب الله:کاخ سفید امروز سه شنبه میزبان مراسم امضای دو توافق برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین است. همزمان با این مراسم انتفاضه سراسری در فلسطین برگزار و پرچم های فلسطین در اعتراض به امضای این توافق نامه های ننگین برافراشته خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۳۱۰
امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید همزمان با انتقاضه مردمی در فلسطین
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،مراسم امضای توافق برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات از یک سو و بحرین از سوی دیگر امروز در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیات های اماراتی و بحرینی به ریاست عبدالله بن زاید و عبداللطیف بن راشد الزیانی وزرای خارجه دو کشور برگزار می شود.
هیات اماراتی همچنین شامل مقامات ارشد این کشور از جمله وزیر اقتصاد، وزیر مشاور در امور مالی، وزیر مشاور در امور همکاری های بین المللی و وزیر صنایع و تکنولوژی های پیشرفته است.
در هیات اسرائیلی نیز یوسی کوهن رئیس موساد و مئیر بن شبات مشاور امنیت داخلی اسرائیل حضور دارند.
همچنین در این مراسم مقامات ارشد آمریکا از جمله جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا حضور دارند و گزارش شده نماینده ای از مجارستان نیز در این مراسم مشارکت میکند.
این مراسم در باغ جنوبی کاخ سفید یا رز گاردن و یا در داخل سالن کاخ سفید بسته به وضعیت جوی برگزار خواهد شد. زدن ماسک توصیه شده ولی الزامینیست و از اعضای هیات‌های خارجی شرکت کننده تست کرونا گرفته شده است.
یک مقام آمریکایی بلندپایه اعلام کرد نشست هایی دوجانبه میان مسئولان اسرائیل، امارات و بحرین با آمریکا برگزار خواهد شد و پس از آن مراسم امضای توافق صلح میان اسرائیل با دو کشور بحرین و امارات آغاز می شود.
همچنین گفته شده ترامپ از قانون گذار حزب دموکرات برای حضور در این مراسم دعوت کرده است. یک مقام ارشد دولت به خبرنگاران گفت قرار است تعدادی از دموکرات‌ها در این مراسم باشند اما نگفت چه کسانی.
به گفته مقام‌ها قرار است هر سه طرف یک سند واحد به نام "توافق ابراهیم" را امضا کنند و توافق‌های دوجانبه‌ای نیز امضا خواهند شد.
در همین راستا روزنامه عبری زبان آحارونوت از یک مسئول در هیات اسرائیلی سفر کرده به آمریکا نقل کرد که جزئیات متن توافق با امارات و بحرین تا بعد از امضای رسمی توافق فاش نخواهد شد.
این مسئول اسرائیلی که آحارونوت از ذکر نامش خودداری کرد گفت که جزئیات این توافق ها بسیار حساس است ولی از توضیح بیشتر خودداری کرد.
وی گفت اسرائیل با امارات معاهده صلح و با بحرین اعلامیه صلح امضا خواهد کرد.
درباره دلایل این مساله نیز منبع مذکور گفت که اسرائیل و بحرین از چند روز قبل فقط درباره صلح با هم توافق کرده اند.

ذوق زدگی نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب در توئیتی اعلام کرد که تل آویو سال های طولانی برای امضای توافق با امارات و بحرین تلاش کرده است و متعهد شد که کشورهای عربی بیشتری به قطار عادی سازی روابط با اسرائیل بپیوندند.
وی در این توئیت از واشنگتن اعلام کرد: من پیش نویس پیمان صلح تاریخی بین اسرائیل و امارات و اعلامیه صلح تاریخی بین اسرائیل و بحرین را در دست دارم. "
نتانیاهو تصریح کرد که امضای دو توافق نامه با امارات و بحرین "تأثیر فوق العاده و مثبتی بر همه شهروندان اسرائیلی خواهد داشت"  و خطاب به آنها گفت: "به شما قول می دهم ، طبق آنچه در اینجا می بینم ، سایر کشورها نیز چنین کاری خواهند کرد."

تماس های تلفنی

پیش از برگزاری مراسم امروز وزیر جنگ اسرائیل در تماس تلفنی با وزیر دفاع بحرین از وی برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرد.
همچنین وزرای صنعت و تجارت بحرین و همکاری های منطقه ای اسرائیل هم درباره همکاری تجاری و صنعتی و گردشگری با هم گفتگوی تلفنی کردند.

تظاهرات بحرین

از سوی دیگر مناطق مختلف بحرین دوشنبه شب شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به توافق صلح میان نظام آل خلیفه با رژیم صهیونیستی بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را خیانت به فلسطین خواندند.
این درحالی است که وزیر کشور بحرین مدعی شده که صلح با اسرائیل برای تقویت مناافع بحرین است و به معنای دست کشیدن از مساله فلسطین نیست!

انتفاضه سراسری


از سوی دیگر رهبری یکپارچه مقاومت مردمی فلسطین طی فراخوانی امروز را روز انتفاضه علیه عادی‌سازی بحرین و امارات با اسرائیل تعیین کرد که طی آن، پرچم فلسطین در مناطق مختلف برافراشته می شود.
بر این اساس قرار است امروز" ۱۵ سپتامبر" روز انتفاضه و خیزش سراسری فلسطینیان باشد و در تمامی شهرها و مناطق فلسطینی‌نشین به نشانه اعتراض به قرار گرفتن پرچم بحرین و امارات در کنار پرچم رژیم صهیونیستی، پرچم فلسطین برافراشته شود.
رهبری مقاومت فلسطین تاکید کرد: این اقدام، برای بیان مخالفت قاطع ما با برافراشتن پرچم اشغالگر و کشتار و نژادپرستی بر پذیرندگان خواری در ابوظبی و منامه است.
در این بیانیه همچنین رهبری مقاومت فلسطین خواهان تعیین روز جمعه به عنوان روز عزا شد که در آن پرچم‌های سیاه در تمامی میدان‌ها و ساختمان‌ها و خانه‌ها برافراشته شود و کلیساها زنگ عزاداری را بنوازند و خطبه جمعه در عزای نظام‌هایی باشد که دست به عادی سازی روابط زدند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین