تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
plusresetminus
رئیس کل دادگستری استان تهران:

دادگاه‌های مجرمان سیاسی علنی برگزار می‌شود

حزب الله:رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگاه مجرمان سیاسی با حضور هیأت منصفه برگزار می‌شود و مجرمین از حضور وکیل در همه جلسات رسیدگی برخوردار خواهند بود و دادگاه‌ها علنی برگزار می‌گردد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۲۹۹
دادگاه‌های مجرمان سیاسی علنی برگزار می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، محمدجواد حشمتی شب گذشته در استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما اظهار داشت: مهمترین مزیت رسیدگی به جرم سیاسی نسبت به دادگاه‌های معمولی، در نوع نگاه قانون گذار در نحوه رسیدگی به جرایم افراد است.

وی گفت: دادگاه مجرمان سیاسی با حضور هیأت منصفه برگزار می‌شود و مجرمین از حضور وکیل در همه جلسات رسیدگی برخوردار خواهند بود و دادگاه‌ها علنی برگزار می‌گردد. اگر حکم دادگاه منجر به بازداشت باشد امتیازاتی هم در زندان و هم در مدت محکومیت، شامل مجرمان خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در توضیح هیأت منصفه افزود: پیش از این هیأت منصفه در دادگاه‌های مطبوعاتی حضور داشتند زین پس در دادگاه‌های سیاسی هم حضور خواهند داشت.

آقای حشمتی درباره اجرا نشدن دادگاه سیاسی باوجود بودن قانون در این نوع دادگاه گفت: با آنکه لوایح قانونی دادگاه رسیدگی به جرایم سیاسی از اواخر سال ۹۵ مصوب شد، اما بنا به دلایلی اجرایی نشد.

وی افزود: پیشتر، تشخیص و تفکیک جرایم سیاسی از سایر جرم‌ها با قاضی مربوطه بود و احتمالاً قضات در تشخیص و تفکیک جرایم سیاسی نگاه دیگری داشتند یکی از نشانه‌های جرم سیاسی، وجود انگیزه اصلاح در جامعه می‌باشد و اگر مقابله و تخریب و بر هم زدن امنیت مطرح شود دیگر نمی‌توان نگاه سیاسی به جرم داشت.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین