تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
plusresetminus
علیرضا فیروزجا نابغه شطرنج ایران در مسابقات آنلاین پس از ۹ دور رقابت با حریفان در رده آخر ایستاد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۲۵۷
فیروزجا در رده آخر ایستاد/قهرمانی مشترک کارلسن و ناکامورا در رقابت‌های آنلاین شطرنج
 پس از شیوع بیماری کرونا رقابت‌های شطرنج به صورت آنلاین پیگیری شد. در این رقابت‌های آنلاین بیش‌تر شطرنج بازان بزرگ با یکدیگر به رقابت پرداختند. در مهم‌ترین رقابت‌های شطرنج آنلاین روز گذشته (یک‌شنبه) مسابقات شطرنج "فیشر شودآون"  پیگیری شد.
در این رقابت‌ها شطرنج ‌بازان بزرگی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، گری کاسپاروف قهرمان بی نظیر پیشین شطرنج جهان و نفرات برتر رنکینگ جهانی از جمله لوون آرونیان، فابیانو کاروانا، ماکسیم وشیه حضور داشتند. هم‌چنین نابغه شطرنج ایران علیرضا فیروزجا در این رقابت‌ها دست به مهره شد.
این مسابقات به رقابت‌های "شطرنج فیشر" و یا "شطرنج تصادفی" معروف است که در آن نحوه قرارگیری مهره‌ها متفاوت خواهد بود. تفاوت اصلی این سبک از شطرنج با شطرنج کلاسیک در این است که دیگر خبری از الگوها و تئوری‌های فکری شناخته شده نیست و بازیکن باید از اول تا آخر بازی به مهارت و  خلاقیت خود متکی باشد. هم‌چنین در این سبک از بازی حافظه و آنالیز مهم‌ترین ابزار شطرنج باز به شمار می‌آید. 
این رقابت‌ها که در روز آخر (سوم) خود پیگیری می‌شد با انجام سه رقابت به پایان رسید. علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان در ۹ بازی انجام داده به دو برد، یک تساوی و شش باخت دست یافت و با ۲.۵ امتیاز در رده آخر این رقابت‌ها قرار گرفت. فیروزجا در این مسابقات مهم موفق شده بود ماکسیم وشیه و سو وسلی قهرمان شطرنج فیشر جهان را شکست دهد. 
مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان و هیکارو ناکامورا مشترکا با شش امتیاز به مقام قهرمانی دست پیدا کردند. هم‌چنین گری کاسپاروف ستاره پیشین شطرنج جهان با ۳.۵ امتیاز در رده هشتم این رقابت‌ها ایستاد. دو نفر اول این رقابت‌ها هر کدام حدود ۳۲ هزار دلار را کسب کردند. این رقابت‌ها به صورت آنلاین برای علاقه‌مندان پخش زنده شد.  مجموع جوایز این مسابقات ۱۵۰ هزار دلار بود و شطرنج‌بازان به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند. 
رده‌بندی نهایی این مسابقات:
انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین