کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یوشیهیده سوگا رهبر حزب حاکم ژاپن شد

ایسنا , 24 شهريور 1399 ساعت 11:42

حزب الله:دبیرکابینه و متحد دیرین شینزو آبه امروز (دوشنبه) در رقابت رهبری حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن پیروز شد و بدین ترتیب مسیر او برای کسب نخست‌وزیری هموار شده است.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، یوشیهیده سوگا به عنوان پیروز این رقابت درون‌حزبی قطعا در رای‌گیری پارلمانی روز چهارشنبه به عنوان نخست‌وزیر انتخاب می‌شود چرا که حزب لیبرال دموکراتیک اکثریت را در مجلس سفلی ژاپن در اختیار دارد.
یوشیهیده سوگا دوره شینزو آبه به عنوان رهبر حزب لیبرال دموکراتیک را تا سپتامبر ۲۰۲۱ تکمیل می‌کند. این رهبر جدید حزب حاکم ژاپن وعده داد به سیاست‌های آبه را ادامه دهد.
آبه که طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری را در ژاپن داشت، ماه گذشته به علت بیماری از مقامش کناره‌گیری کرد و به حدود هشت سال رهبری خود پایان داد.
در جریان رای‌گیری داخلی امروز، سوگا ۳۷۷ رای به دست آورد و پس از او فومیو کیشیدا، وزیر خارجه سابق ژاپن با کسب ۸۹ رای و شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق با کسب ۶۸ رای قرار گرفتند. اختلاف آرای سوگا و دیگر رقبایش بسیار زیاد بود.  
یوشیهیده سوگا گفته است، استراتژی آبه موسوم به "آبنومیکس" را که شامل سیاست‌ پولی بسیار آسان، هزینه‌کرد دولت و اصلاحات می‌شود، ادامه خواهد داد و هم‌زمان با مشکلات ناشی از کووید-۱۹ و یک اقتصاد رو به افول دست و پنجه نرم می‌کند. این سیاستمدار ژاپنی تجربه چندانی در عرصه دیپلماتیک ندارد.


کد مطلب: 235249

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/235249/یوشیهیده-سوگا-رهبر-حزب-حاکم-ژاپن

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com