تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
plusresetminus
حزب الله: شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۹ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۴۰ نفر رسیده و مرگ ۹۲۸ هزار و ۲۸۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۲۳۸
آمار جهانی همه‌گیری کرونا / بیش از ۲۹ میلیون مبتلا تاکنون
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین ۲۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۷۹۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
در میان هفت میلیون و ۲۲۵ هزار و ۶۶۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی هفت میلیون و ۱۶۵ هزار و ۱۸۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۴۷۹ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
همچنین از ۲۱ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۷۸  پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۲۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۷۹۱ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۹۲۸ هزار و ۲۸۷ نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
آمریکا با بیش از ۶.۷ میلیون مبتلا و نزدیک به ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند و برزیل نیز با بیش از چهار میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از آمریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.
همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید ۱۹ هستند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
 ۱. آمریکا شش میلیون و ۷۰۸ هزار و ۴۵۸ مبتلا، ۱۹۸ هزار و ۵۲۰ قربانی
۲. هند چهار میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۲۷ مبتلا، ۷۹ هزار و ۷۵۴ قربانی
۳. برزیل چهار میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۵۵ مبتلا، ۱۳۱ هزار و ۶۶۳ قربانی
 ۴. روسیه یک میلیون و ۶۲ هزار و ۸۱۱ مبتلا، ۱۸ هزار و ۵۷۸ قربانی
۵. پرو ۷۲۹ هزار و ۶۱۹ مبتلا، ۳۰ هزار و ۷۱۰ قربانی
۶. کلمبیا ۷۱۶ هزار و ۳۱۹ مبتلا، ۲۲ هزار و ۹۲۴ قربانی
۷. مکزیک ۶۶۸ هزار و ۳۸۱ مبتلا، ۷۰ هزار و ۸۲۱ قربانی
۸. آفریقای جنوبی ۶۴۹ هزار و ۷۹۳ مبتلا، ۱۵ هزار و ۴۴۷ قربانی
۹. اسپانیا ۵۷۶ هزار و ۶۹۷ مبتلا، ۲۹ هزار و ۷۴۷ قربانی
۱۰.آرژانتین ۵۵۵ هزار و ۵۳۷ مبتلا، ۱۱ هزار و ۳۵۲ قربانی
پس از آن کشورهای شیلی با ۴۳۴ هزار و ۷۴۸ مبتلا، ایران با ۴۰۲ هزار و ۲۹ مبتلا، فرانسه با ۳۸۱ هزار و ۹۴ مبتلا، انگلیس با ۳۶۸ هزار و ۵۰۴ مبتلا، بنگلادش با ۳۳۷ هزار و ۵۲۰ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۵ هزار و ۶۵۱ مبتلا، پاکستان با ۳۰۲ هزار و ۲۰ مبتلا، ترکیه با ۲۹۱ هزار و ۱۶۲ مبتلا، عراق با ۲۹۰ هزار و ۳۰۹ مبتلا، ایتالیا با ۲۸۷ هزار و ۷۵۳ مبتلا، آلمان با ۲۶۱ هزار و ۲۹۸ مبتلا، فیلیپین با ۲۶۱ هزار و ۲۱۶ مبتلا، اندونزی با ۲۱۸ هزار و ۳۸۲ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۵۵ هزار و ۶۰۴ مبتلا، اوکراین با ۱۵۴ هزار و ۳۳۵ مبتلا، کانادا با ۱۳۶ هزار و ۶۵۹ مبتلا، بولیوی با ۱۲۶ هزار و ۷۹۱ مبتلا، قطر با ۱۲۱ هزار و ۷۴۰ مبتلا، اکوادور با ۱۱۸ هزار و ۵۹۴ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۸۵۵ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۳ هزار و ۶۶۰ مبتلا، رومانی با ۱۰۳ هزار و ۴۹۵ مبتلا، پاناما با ۱۰۱ هزار و ۷۴۵ مبتلا و مصر با ۱۰۱ هزار و ۹ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین