تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
plusresetminus
حزب الله:کانال تلگرامی بنیاد فضای مجازی جبرییل درباره مضرات استفاده از تلویزیون نوشت: تلویزیون همه داده‌های مورد نیاز را در اختیار ذهن مخاطب قرار می‌دهد (تصویر و صدا، همراه با برقراری نسبت‌های بین آن‌ها و انتقال احساسات)، مانند غذای کاملا جویده شده که وارد معده می‌شود (جدای از سالم یا ناسالم بودن غذا) و کار خاصی روی آن صورت نمی‌گیرد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۲۳۶
تلویزیون ذهن انسان را تنبل می‌کند!
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،کانال تلگرامی بنیاد فضای مجازی جبرییل درباره مضرات استفاده از تلویزیون نوشت: تلویزیون همه داده‌های مورد نیاز را در اختیار ذهن مخاطب قرار می‌دهد (تصویر و صدا، همراه با برقراری نسبت‌های بین آن‌ها و انتقال احساسات)، مانند غذای کاملا جویده شده که وارد معده می‌شود (جدای از سالم یا ناسالم بودن غذا) و کار خاصی روی آن صورت نمی‌گیرد.
در نتیجه، در درازمدت ذهن مخاطب دچار نوعی تنبلی می‌شود و همواره خواهان محتوای آماده و راحت الحلقوم است تا نیاز به فکر و تجزیه و تحلیل نباشد، شاید بتوان آن را پیری زودرس ذهن بشر امروزی دانست که هر روزه با رشد و گسترش رسانه‌ها و ابزارهای نوین (گوشی‌های هوشمند، عینک‌های واقعیت مجازی و...) بر شدت آن افزوده می‌شود.
در صورتی که رسانه‌ای مانند کتاب یا رادیو، مدام ذهن را درگیر تصویرسازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کنند تا فهم درستی از پیام متون رسانه‌ای داشته باشد.
بنابراین ذهن مخاطب رسانه‌هایی چون کتاب و رادیو، همواره فعال و خلاق است و در مقابل، مخاطبین رسانه.های نوین، ذهنی خسته و سرشار از اطلاعات غیرضرور دارند که بسیاری از داده‌ها بدون تجزیه و تحلیل وارد ذهن آن‌ها می‌شود.
پس باید رژیم منطقی‌ در استفاده از رسانه‌ها اتخاذ کنیم که علی رغم بهره بردن از جذابیت‌های نوین رسانه‌ای، همواره ذهنی فعال و خلاق داشته باشیم.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین