تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
plusresetminus
حزب الله: سینمای ایران در جشنواره ونیز امسال خوش درخشید و جوایز مهمی را از آن خود کرد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۱۸۵
سینماگران ایرانی از ونیز دست پُر برگشتند/ آینده‌ای درخشان در انتظار بازیگر «خورشید»
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز به پایان رسید و سینمای ایران در این دوره از جشنواره از دریافت جایزه ناکام نماند. اما نکته‌ای که می‌تواند حائز اهمیت باشد حضور در جشنواره‌های معتبر جهانی است تا تریبونی تاثیرگذار برای رساندن حرف‌های مهم یک ملت، شخص و... به جهانیان باشد؛ اتفاقی که در ادوار مختلف از سمت سینماگران ایرانی و خارجی صورت گرفته است.
در جشنواره ونیز امسال هر سه کارگردان ایرانی حاضر در آن اعتراضاتی نسبت به تحریم آمریکا در قبال ایران داشتند و از این تریبون مهم آن را به گوش جهانیان رساندند. برخی از رسانه‌های همراه با آمریکا این اخبار را منعکس نکردند و یا کمرنگ به آن پرداختند، اما مهم اینجاست حرف مهمی، چون تحریم و اعتراض به آن، مطرح شد.
‌می‌توان گفت حرف‌ها و اعتراض مجید مجیدی در بین دیگر کارگردان‌های ایرانی حاضر در ونیز اهمیت بیشتری داشت، چون این کارگردان در جشنواره های مهم بین المللی حضور داشته و جوایز معتبری را کسب کرده و شناخته‌تر است اما نباید از جرات و جسارت دو کارگردان دیگر هم غافل شد و آن را نادیده گرفت.
دستاورد دیگری که برای سینمای ما اهمیت داشت دریافت دو جایزه مهم برای فیلم سینمایی «خورشید» و در بخش افق‌ها برای «دشت خاموش» بود. همچنین جایزه مهم دیگری به شهرام مکری برای فیلمنامه «جنایت بی دقت» در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال از سوی انجمن منتقدان مستقل تعلق گرفت.
مجیدی یکی از سینماگرانی است که با ساخت فیلم‌هایی با موضوع جهان شمول در جشن و جشنواره‌های معتبر حضور داشته و توانسته در بیشتر مواقع جوایز مهمی برای فیلم و بازیگران آن کسب کند.
از دیگر موفقیت‌های این کارگردان معرفی بازیگرانی است که پیش از این گمنام بودند و ربطی به سینما و بازیگری نداشتند، اما پس از حضور در فیلمش تحولی عظیم در زندگی آنها ایجاد می‌شود.
جدیدترین نمونه آن همین جایزه مارچلو ماسترویانی برای روح الله زمانی در بخش بهترین بازیگر جوان ونیز بود. روح الله زمانی پیش از این دستفروش مترو و یکی از کودکان کار بود و برای گذران زندگی کار‌های سختی در شرایط دشوار انجام می‌داد اما الان به گفته‌ خودش مجید مجیدی مسیر زندگی‌اش را تغییر داده و دیگر او یک شخصیت جهانی و معتبر خواهد بود.
درباره «خورشید» مجیدی شاید بتوان به این گمانه زنی رسید که بتواند نماینده اسکار ایران (در صورت برگزاری اسکار) باشد، ولی در کل باید منتظر آن زمان ماند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین