تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
plusresetminus
حزب الله:وزیر بهداشت دلیل عدم حضور رئیس جمهور به صورت حضوری در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها را فشار وزارت بهداشت بر اجرای پروتکل های بهداشتی اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۱۶۱
دلیل عدم حضور روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، دکتر سعید نمکی امروز ۲۳ شهریور در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در محل دانشگاه تهران گفت: رئیس جمهور همواره مشتاقانه می‌خواستند که در جمع فرهیختگان دانشگاهی باشند اما به دلیل فشار ما در اجرای پروتکل‌های بهداشتی این حضور به صورت مجازی فراهم شد.
وی افزود: در زمانه کرونا فشار ما در اجرای پروتکل‌های بهداشتی به خصوص حفاظت از مقامات تراز اول نظام موجب شد که به این شکل مراسم برگزار شود. سپاسگذارم که مقام معظم رهبری و رؤسای قوا و به ویژه رئیس جمهور توصیه‌های ما در اجرای پروتکل‌های بهداشتی را جدی می‌گیرند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر چه امروز به شکل نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها است، اما ۷ ماه است که همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی از رئیس دانشگاه تا استاد و دانشجو و کارمند در رشته‌های مختلف بهداشتی و پزشکی، حضور فعال در مدیریت کرونا دارند.
وی با درود به روح بلند استادان و پزشکان و پیراپزشکانی که در دوران کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی جان خود را از دست دادند، گفت: در زمانی که دانشگاه‌های کشور تعطیل بود، مسن‌ترین اساتید تن بر آتش کرونا زدند و با وجود اصرارهای ما می‌گفتند که ما می‌رویم تا رزیدنت‌ها و اعضای هیأت علمی جوان‌تر هم تن بر این آتش بزنند.
نمکی گفت: در این ایام سخت هیچ رئیس دانشگاه علوم پزشکی نتوانسته است در روز تعطیل با خانواده خود ناهار بخورد.
وی تاکید کرد: افتخار و حماسه‌ای که با امکانات اندک، در سال سخت شرایط اقتصادی و تحریم‌ها خلق شد تنها با این فداکاری‌ها رخ داد. حتی دشمنان ما هم اذعان کردند که در دوران کرونا هیچ بیماری پشت در بیمارستان سرگردان نبود و به خاطر فقر از درمان محروم نشد. حماسه‌ای که خلق کردیم و موج عظیم کرونا را همین سربازان دانشگاه‌های علوم پزشکی مدیریت کردند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: به عنوان وزیر بهداشت همواره داغ از دست دادن اساتید را با خود دارم. دانشجویان پزشکی زمانی که روپوش سفید می‌پوشند لباس احرام می‌پوشند و دور بیماران را طواف می‌کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه از امروز دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی هم بازگشایی می‌شوند امیدواریم در جنبه‌های مختلف روانشناسی، علوم اجتماعی و مسائل زیست محیطی حوزه کرونا بتوانیم از دانش دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی استفاده کنیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین