تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
plusresetminus
مجید کیانی در گفت‌وگویی به ارائه‌ی پیشنهادهایی برای پیشرفت روند فعالیت خانه موسیقی پرداخت و گفت که بهتر است خانه موسیقی توجه بیشتری به موسیقی جدی و جذب توجه مردم به آن نشان دهد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۱۳۰
خانه موسیقی برای بهبود چه کند؟

ایسنا پیشتر با انتشار یادداشت‌هایی از اهالی موسیقی و همچنین به نقل از ماهنامه داخلی این نهاد صنفی به اثرات الکترونیکی برگزار شدن انتخابات خانه موسیقی پرداخته است. در بخشی از این مطالب  برگزاری الکترونیکی انتخابات خانه موسیقی  ایجادکننده فضایی تلقی شده است که می‌تواند شرکت حداکثری اعضا را فراهم کند و به طور کلی تحولی در نحوه اداره این نهاد صنفی باشد.
در همین راستا خبرنگار موسیقی ایسنا با مجید کیانی ـ مدرس موسیقی ایرانی و نوازنده سنتور - درباره انتخابات خانه موسیقی گفت‌وگویی داشته است.
این هنرمند باسابقه با ابراز موافقت با برگزاری الکترونیک خانه موسیقی در توضیح این مطلب گفت: در وهله‌ی اول باید خودمان را با شراط پیش آمده وفق دهیم که برگزاری آنلاین انتخابات خانه موسیقی یکی از اقدامات برای هماهنگ شدن با شرایط کنونی است. از طرفی امکانات لازم برای برگزاری انتخابات آنلاین خانه موسیقی در دسترس هست و به راحتی می‌توان این کار را انجام داد. در چنین حالتی نماینده هر رشته کاندیدا خواهد شد و ممکن است نتیجه به شرکت حداکثری اعضای خانه موسیقی ختم شود.
کیانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاداتش برای پیشرفت عملکرد خانه موسیقی گفت: خانه موسیقی بیشتر به بیمه هنرمندان حوزه‌های مختلف موسیقی و حمایت از آنها می‌پردازد ولی از عملکرد خانه موسیقی برای ارتقا موسیقی خیلی راضی نیستم؛ البته درست است که پیدا کردن راهکار مناسب برای بیشتر دیده شدن و جا افتادن مثلا موسیقی اصیل ایرانی نسبت به موسیقی مردم پسند سنتی کار سختی است، ولی به طور کلی هر سبکی از موسیقی می‌تواند حالتی مردم‌پسند و اندیشمندانه به خود بگیرد و خانه موسیقی باید تلاش کند که آن بخش اندیشمندانه بیشتر دیده شود. موسیقی سنتی‌ای که اکنون مردم از آن استقبال می‌کنند، موسیقی پاپ سنتی است نه موسیقی اصیل ایرانی ردیف دستگاهی و خانه موسیقی این دو را از هم تفکیک نمی‌کند تا موسیقی اصیل و جدی ایرانی بیشتر دیده شود. همچنین خانه موسیقی خیلی نسبت به دیده شدن موسیقی نواحی فعالیت ندارد. با این حال باید از اهالی خانه موسیقی قدردانی شود چون صادقانه کار می‌کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین