کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همتی: بانک مرکزی تولیدکننده ارز نیست

instagram

مشرق , 23 شهريور 1399 ساعت 9:36

حزب الله:عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عصر امروز ۲۲شهریور ماه ۹۹به همراه همکارانم در حوزه ارزی جلسه خوبی با گروهی از صادرکنندگان نمونه کشور و رئیس و تعدادی ازاعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی داشتیم.


به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ،عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عصر امروز ۲۲شهریور ماه ۹۹به همراه همکارانم در حوزه ارزی جلسه خوبی با گروهی از صادرکنندگان نمونه کشور و رئیس و تعدادی ازاعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی داشتیم.

در این جلسه تأکید کردم :بانک مرکزی تعامل با صادرکنندگان را در دستور کار دارد و از هرگونه همکاری با آنان در راستای بازگشت ارزهای صادراتی شان دریغ نخواهد کرد.صادرکننده‌ها نقشی اساسی در مقاومت اقتصادی کشور ایفا کرده و می‌کنند، لذا همدلی و تلاش جمعی صادرکننده‌ها در کنار بانک مرکزی برای عبور از شرایط سخت کنونی کشور یک ضرورت است
همچنین با اشاره به تعدد وظایف بانک‌مرکزی در اعمال سیاستهای پولی و کنترل تورم و نظارت بربانکها ، تامین ارز کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه را اولویت اصلی بانک‌مرکزی دانسته و تاکید کردم :باید توجه داشته باشیم که بانک مرکزی تولیدکننده ارز نیست بلکه تلاش میکند بازار ارز را تنظیم و به اولویت‌بندی نیازهای کشور درتامین ارز توجه لازم بکند .
بانک‌مرکزی هیچگاه بنای برخورد قضایی با صادرکنندگان واقعی و باسابقه وخوشنام کشور نداشته و حتی‌الامکان تعامل با آنها را دنبال می‌کند. بانک‌مرکزی مشکلات صادرکنندگان در شرایط کنونی را درک می‌کند و قصدی برای فشار مضاعف بر آنها ندارد.
در پایان تاکید کردم: این روزها متوسط عرضه ارز در نیما به صورت روزانه ۱۰۰ میلیون دلار بوده و تداوم این روند نشان دهنده بهبود روند بازگشت ارزهای صادراتی به کشور بر مبنای سیاست‌های اتخاذ شده و استقبال صادرکنندگان است.
و انشالله به تدریج روند تامین ارز کالاهای وارداتی سرعت خواهد گرفت.
در این جلسه همچنین صادرکنندگان مشکلات و موانع خود در بازگشت ارزهای صادراتی را مطرح و توجه بانک مرکزی در رفع آنها را خواستار شدند. قرارشد جلسات منظم هفتگی بین مسؤلین اتاق بازرگانی وهمکاران ارزی برای پیگیری مسائل و مشکلات گروههای مختلف صادراتی برگزار شود.




     


کد مطلب: 235116

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/235116/همتی-بانک-مرکزی-تولیدکننده-ارز-نیست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com