تاریخ انتشارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، یک جاسوس آمریکا حین جاسوسی از بزرگترین مجتمع پالایشگاهی در این کشور که به شدت از بحران کمبود سوخت رنج می‌برد، بازداشت شد.
۰
کد مطلب : ۲۳۵۰۳۸
مادورو از بازداشت "جاسوس" آمریکا در اطراف پالایشگاه‌ها خبر داد
به گزارش شبکه خبری تحیلی حزب الله ، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنرانی تلویزیونی زنده گفت، این مرد روز پنج‌شنبه در ایالت فالکون واقع در شمال غرب این کشور بازداشت شد و در حال جاسوسی از پالایشگاه‌های نفتی آموی و کاردون بود.
مادورو گفت: آنها یک تفنگدار نیروی دریایی آمریکا را که در پایگاه‌های سیا در عراق خدمت می‌کرد، بازداشت کردند. او به همراه تسلیحات ویژه‌ای بازداشت شد و مقادیر زیادی پول نقد، دلار و دیگر وسایل به همراه داشت.  
رئیس‌جمهوری ونزوئلا جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما گفت فرد بازداشتی اطلاعاتی ارائه کرده است. وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر واکنشی نداشتند.
پالایشگاه‌های آموی و کاردون، مرکز پالایشگاهی پاراگوآنا را تشکیل می‌دهند که ظرفیت اسمی پردازش روزانه ۹۷۱ هزار بشکه نفت را دارد. این دو پالایشگاه در سال‌های اخیر چندین قطعی برق را تجربه کردند که اپوزیسیون ونزوئلا مقصر آن را سوءمدیریت و عدم نگهداری می‌داند.
اخباری از بازداشت یک جاسوس آمریکایی پس از حکم ماه گذشته دادگاه ونزوئلایی منتشر می‌شود که دو نظامی سابق آمریکایی را بابت ایفای نقش در نفوذ ناکام در ماه مه به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین روز جمعه گفت که نیروهای امنیتی کشورش در روزهای اخیر توطئه‌ای را علیه یک پالایشگاه نفتی دیگر به نام ال پالیتو در ایالت کارابوبو خنثی کردند که هدفش منفجر کردن آن بود. او توضیحات بیشتری ارائه نداد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین